خبرگزاری کار ایران

معرفی۱۶۰ طرح بزرگ برای تبریز ۲۰۱۸ ؛

معاونت فرهنگی شهرداری تبریز : امید؛ تنها راه عبور از بحران است/ در تبریز 2018 به اهداف مان نرسیدیم

asdasd
کد خبر : ۶۳۴۲۵۹

معاونت فرهنگی شهرداری تبریز در گفت و گو با ایلنا به فعالیت های معاونت فرهنگی و اجتماعی شهرداری درباره تبریز 2018 پرداخت.

به گزارش ایلنا،حجت الاسلام احمدحمیدی در گفت وگو با خبرگزاری ایلنا با اشاره به فعالیت های معاونت فرهنگی و اجتماعی شهرداری گفت: به‌رغم اینکه تبریز شهری متمدن و فرهنگ دوست است ولی امروز شاهد وضعیت فرهنگی -اجتماعی نابسامانی در کلانشهر تبریز هستیم،برخی مشکلات فرهنگی و اجتماعی از جمله طلاق و اعتیاد پیکره شهر را جریحه دار کرده است. در حوزه اعتیاد شاهد کاهش سن اعتیاد و افزایش آمار اعتیاد هستیم و همچنین در بحث طلاق نیز شاهد افزایش آمار طلاق هستیم .

معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری تبریز ادامه داد: شهرداری تبریز در حوزه اجتماعی تلاش قابل توجهی در سال‌های گذشته داشت  که می توان به مرکز ماده 16 ترک اعتیاد اشاره کرد که در سه سال و نیم گذشته  بودجه زیادی را برای تامین مالی آن پرداخت شده است.

وی با اشاره به اینکه  ناامیدی به آینده در قشر جوان تبعات جبران ناپذیری را در آینده به دنبال خواهد داشت گفت: تنها  راه حل عبور از بحران ها و مشکلات پشتکار،امید و مدیریت صحیح است.

حجت الاسلام حمیدی در ادامه با اشاره به فعالیت های گسترده شهرداری در حوزه فرهنگی نیز اظهار داشت:شهرداری با همه  پتانسیل و ظرفیت خود در صدد رفع خلاء فرهنگی شهر است.

وی با اشاره به برگزاری سالانه 3000 برنامه فرهنگی برای یک میلیون و200هزار شهروند تصریح کرد: با وجود خشکسالی بودجه در نهاد های دولتی شهرداری همواره در حوزه فرهنگی و مقابله با آسیب های اجتماعی پیشگام بوده است، برنامه "افطارلیق" نمونه ای از فعالیت های وسیع شهرداری در ایام ماه مبارک رمضان بود که روزانه با بیش از 5000 نفر مخاطب برگزار شد.

حمیدی در خصوص عملکرد شهرداری تبریز در رویداد تبریز 2018 نیز اذعان داشت:رویداد تبریز 2018 به درستی هدف گذاری شده بود اما به دلیل تغییرات مدیریتی در سطح استان و شهر تبریز و نیز به دلیل عدم تخصیص بودجه برای رویداد 2018 تبریز به اهدافمان نرسیدیم،شهروندان انتظار داشتند اتفاقات جدیدی در شهر رخ دهد ولی شاهد برنامه های معمولی  ارگانها و صرفا با جهت‌گیری تبریز 2018 روبرو بودیم، اگر بخواهم صریح صحبت نماییم باید به صراحت بگویم برنامه ها طبق روال سالهای گذشته در سازمان ها برگزار شد و صرفا نام تبریز 2018 را در بنر هایشان درج کردند.

وی ادامه داد: با آنکه چراغ تبریز 2018 کم سو شد ولی شهرداری تبریز با همتی که انجام داد اجازه نداد این چراغ خاموش شود، 160 مورد برنامه با محوریت تبریز 2018 برگزار نمودیم و تبریز را بعنوان"کهن شهر سربلند" معرفی کردیم.

حجت الاسلام حمیدی در پایان با اشاره به اظهارات اخیر برخی مسئولان در خصوص شعار معرفی تبریز نیز افزود: شعار"تبریز،کهن شهر سربلند" با طی پروسه ای علمی بعد از فراخوان ملی و بررسی داوران نهایتا انتخاب گردیده است ولی امروز شاهد این هستیم که  شعاری را بدون طی هیچ فرایند علمی و صرفا با در نظر گرفتن نظر شخصی خودشان به عنوان شعار تبریز معرفی می نمایند بایستی به این نکته اشاره کنم که اگر هم قرار باشد شعاری انتخاب شود مسئولیت این موضوع با معاونت فرهنگی شهرداری تبریز می باشد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز