خبرگزاری کار ایران

مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی ‌:

ثبت نام دانش آموزان بدون پیش شرط و دریافت کمک مالی انجام شود

asdasd
کد خبر : ۶۳۵۸۹۷

مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی ‌گفت: امسال ۳۴۰۰ ‌فرهنگی از سیستم خارج می‌شود و ۱۷۰۰ نفر فرهنگی به سیستم وارد می شوند که این آمار نگران‌کننده است

به گزارش ایلنا؛ جعفر پاشایی در جلسه شورای آموزش و پرورش آذربایجان شرقی با اشاره به آغاز ثبت‌نام‌های دانش آموزان در مدارس اظهار داشت: به همه مدارس تاکید شده تا ثبت نام و تحویل کارنامه‌ها را بدون پیش شرط و دریافت کمک مالی انجام دهند و مانعی برای ثبت نام ایجاد نشود.

وی با بیان اینکه امسال با ابتکار وزیر آموزش و پرورش آزمون علمی و مهارتی انتخاب مدیر مدرسه در تبریز برگزار شد، گفت: 497 نفر در تبریز برای انتخاب مدیران 113 مدرسه امروز در آزمون شرکت کردند.

مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی از اجرای طرح سنجش سلامت دانش آموزان و نوآموزان در 46 پایگاه استان خبر داد و افزود: به دلیل اهمیت هدایت تحصیلی دانش آموزان از مقطع نهم به دهم، ستاد هدایت تحصیلی در آذربایجان شرقی راه اندازی شد و تاکنون با کمترین نارسایی در استان برای دانش آموزان خدمات ارائه کرده است. 

وی با اشاره به استقرار پایه دوازدهم برای اولین بار در استان گفت: برای تامین فضای آموزشی، نیروی انسانی و تجهیزات برای پایه دوازدهم از سال تحصیلی مهر ماه 97 هماهنگی لازم صورت گرفته است.

پاشایی بازنشستگی فرهنگیان شاغل قبل از آغاز سال تحصیلی جدید را یادآور شد و گفت: امسال 3400 نفر فرهنگی از سیستم خارج می‌شود که این آمار نگران کننده است اما 1700 نفر معلم ورودی داریم تا وضعیت موجود را مدیریت کنیم.

وی ادامه داد: هر هفته پایش می‌کنیم تا در اول مهر مدرسه ای بسته نشود و با مشکل نیروی انسانی مواجه نباشد. نمی‌گذاریم نگرانی خاصی برای مدارس استان ایجاد شود لذا بهره وری حداکثری از حداقل امکانات در این موضوع مورد توجه قرار گرفته است.

مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی در ادامه اسکان تابستانی فرهنگیان را مورد اشاره قرار داد و افزود: به دلیل رویداد گردشگری تبریز2018 اقبال عمومی برای حضور در تبریز و استان افزایش یافته است و ما هم تمهیدات لازم را برای اسکان فرهنگیان اتخاذ کرده ایم. 

وی با تاکید بر اینکه بحث اوقات فراغت در استان از اهمیت ویژه ای برخوردار است ابراز داشت: امسال برنامه داریم تا مناطق کم برخوردار روستایی و عشایری و مرزی را بیشتر مورد توجه قرار دهیم و برای برگزاری تابستان خوب برای دانش آموزان به صورت جدی برنامه ریزی کرده ایم.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز