خبرگزاری کار ایران

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت:

مشکلات صنعتگران آذربایجان غربی بالاتر از میانگین کشوری‌است

asdasd
کد خبر : ۱۲۲۰۲۳

آمار مشکلات صنعتگران در آذربایجان غربی بالا‌تر از میانگین کشوری بوده و وضعیت کلی صنعت در شهرک‌های صنعتی این استان نگران‌کننده است.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی در ارومیه گفت: ۵۲ درصد از واحدهای تولیدی صنعتی کشور واقع در شهرک‌های صنعتی نیمه فعال و غیرفعال است از این میزان، ۱۷.۷ درصد به صورت کلی تعطیل شده‌اند. این امر نشان از مشکلات موجود در حوزه صنعت کشور دارد و از کل واحدهای صنعتی تعطیل کشور، نزدیک به ۷۰ درصد در بین سال‌های ۸۵ تا ۹۱ تعطیل شده‌اند.
به گزارش خبرنگار ایلنا، سید محمد علی سید ابریشمی در بازدید از واحد‌های شهرک صنعتی فاز ۲ ارومیه، اظهار داشت: آمار مشکلات صنعتگران در آذربایجان غربی بالا‌تر از میانگین کشوری بوده و وضعیت کلی صنعت در شهرک‌های صنعتی این استان نگران‌کننده است.

وی با اعلام نارضایتی از ورودی شهرک‌های صنعتی تصریح کرد: ورودی شهرک‌ها و جاده‌های مواصلاتی و وضعیت آسفالت و جدول‌کشی داخل شهرک از وضعیت مناسبی برخوردار نیستند، امیدواریم در سفر بعدی که به آذربایجان غربی خواهیم داشت تمام این مشکلات حل و فصل شود.
ابریشمی در پاسخ به سئوال خبرنگار ایلنا درخصوص اینکه بسیاری از واحدهای تولیدی صنعتی تعطیل و یا نیمه‌تعطیل هستند و چه برنامه‌هایی برای برون رفت از این وضعیت دارید پاسخ داد: کمبود نقدینگی و فروش از مهم‌ترین دلایل رکود واحدهای غیرفعال هستند و واردات مواد اولیه نیز از دیگر مشکلات این حوزه به شمار می‌رود که امید می‌رود بخشی از این مشکلات از طریق صندوق توسعه ملی و تسهیلات ارزی رفع شود.
وی تصریح کرد: طبق توافق صورت گرفته در وزارت صنایع مشکلات شهرک‌های صنعتی در استان‌های مختلف ارزیابی شده و واحدهای که مشکل نقدینگی دارند پس از تکمیل فرم‌های مربوطه از طریق سایت وزارت صنایع این واحد‌ها مستقیما به بانک‌های مربوطه معرفی می‌شوند.
سید ابریشمی در ادامه سخنان خود با اشاره به مطالبات و درخواست‌های واحدهای صنعتی مبنی بر کاهش مالیات عنوان کرد: ما از لحاظ تامین منابع مالی دچار مشکل هستیم، اما باید توجه داشته باشیم که دولت بودجه خود را بر اساس همین مالیات‌ها می‌بندد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز