خبرگزاری کار ایران

ایلنا از وضعیت نابسامان وانت بارهای سیار ارومیه گزارش می‌دهد؛

بی‌توجهی مدیریت شهری ارومیه به حل مشکلات دستفروشان / فعالیت ۲۵۰۰ وانت بار سیار در شهر

asdasd
کد خبر : ۱۳۱۰۲۴۴

ساماندهی وانت بار‌های میوه فروش در ارومیه به ‌عنوان یکی از مشکلات ‌شهروندان است که رفع این مشکل ‌نیازمند مدیریت جدی و اقدام ‌اساسی از سوی مسئولان است‎.

به گزارش خبرنگار ایلنا، این روز‌ها  در ورودی یا خروجی، خیابان و یا میادین شهر ‌ارومیه به عنوان مرکز استان آذربایجان غربی  حضور  وانت بار‌های میوه فروشی زیاد به چشم می خورد، پدیده‌ای که این روز‌ها به دلیل مشکلات اقتصادی بسیار و گرانی‌های روز افزون روز به روز در  بسیاری از شهرهای کشور از جمله ارومیه بیشتر شده است.

ازدحام میوه فروشان در برخی از خیابان‌های اصلی و فرعی شهر ارومیه باعث ترافیک در مسیر‌های برون شهری و درون شهری شده و تردد خودرو‌های عبوری را   با مشکل مواجه کرده است موضوعی که  مقصر اصلی آن دستفروشان و وانت بارهای زحمتکش هستند و نه شهروندانی که به دنبال تهیه کلاهای اساسی ارزان‌تر ؛ مقصر اصلی مدیریت شهری است که هنوز پس از سال ها نتوانسته مکان مناسبی را برای ساماندهی این نوع صاحبان مشاغل دست وپا کند.

ساماندهی وانت بارها وظیفه خدمات شهری و شهرداری است

یحیی آرنگ پور رئیس اتحادیه میوه و تره بار ارومیه با بیان اینکه، ساماندهی وانت بارها وظیفه خدمات شهری و شهرداری ارومیه است گفت: شهرداری باید نسبت به احداث میادین و مراکز استقرار وانت بارها اقدام کند.

به گفته آرنگ پور،  اتحادیه آماده جمع آوری تمامی خرده فروشان و وانت بارهای سیار  بدون مجوز در تمامی مناطق ارومیه است.اگر چه این مسئول درباره زمان  و مکان دقیق  ساماندهی آنها صحبتی نکرد اما ایلنا امیدوار است این کار با مشارکت و رضایت خود این افراد انجام شود.

فعالیت ۲۵۰۰ وانت بار سیار در ارومیه

وی افزود: در حال حاضر ۲۵۰۰ وانت بار سیار و حدود ۳۰۰ دکه دار میوه فروش بدون مجوز در ارومیه به صورت غیر مجاز و بدون پروانه فعالیت می کنند.

رئیس اتحادیه میوه و تره بار ارومیه راه حل برون رفت از مشکلات سد معبر وانت بارهای سیار را ایجاد بازار روز در محلات و مناطق مختلف شهر ارومیه عنوان کرد.

 ساماندهی دستفروشان نیازمند همکاری حدود ۱۱ دستگاه و نهاد دولتی مانند دادستانی، نیروی انتظامی، تعزیرات حکومتی، محیط زیست و منابع طبیعی، راه و شهرسازی و راهداری است و نباید برخورد مناسب با مشکل سد معبر وانت بارها را فقط  وظیفه شهرداری دانست بلکه این مشکل با همکاری و هم افزایی تمامی ارگان ها و سازمان های دخیل می تواند حل شود.

 

انتهای پیام/
بیتا اختیاری
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز