خبرگزاری کار ایران

پس از ۱۰ سال؛

درهای سالن تمرین سنگ‌نوردی به روی ورزشکاران آذربایجان غربی باز شد

asdasd
کد خبر : ۱۳۳۱۱۹۲

رئیس هیأت کوهنوردی شهرستان ارومیه گفت: سالن تمرین دیواره بلند سنگ نوردی شهرستان ارومیه پس از ۱۰ سال تعطیلی بازگشایی شد.

قربان رزاقی در گفت و گو با ایلنا با بیان اینکه سالن تمرین دیواره بلند شهرستان ارومیه از سالن ۸۵ و به دلیل چند منظوره بودن سالن برای استفاده از دو لاین سالن در اختیار  هیات تیر اندازی قرار گرفت گفت: متاسفانه هیات تیر اندازی اقدام به تصاحب این سالن کرد و از ورود صخره نوردان به این سالن ممانعت به عمل آورد.

وی افزود: به همین دلیل این سالن  از ۱۰ سال گذشته تعطیل و به طور کامل در اختیار هیات تیر اندازی قرار گرفت.

رزاقی ادامه داد:با  تلاش هیات کوهنوردی استان پس از ۱۰ سال تعطیلی به روی کوهنوردان گشوده شد و  قرار است صخره نوردان هفته ای دو روز در این سالن تمرین کنند.

وی افزود: د حال حاضر و بنا به وقفه ای که در تمرینات سنگ نوردان بوجود آمده بود تعداد سنگ نوردان استان کاهش پیدا کرده و از ۴۰ نفر به ۱۵ نفر رسیده است.

رزاقی با بیان اینکه در حال حاضر در هر جلسه   ۱۰ کوهنورد در این سالن تمرین صخره نوردی میکنند گفت: با گسترش سالن و تعداد روزهای تمرین در هفته این تعداد  به ۲۵ نفر افزایش پیدا خواهد کرد .

رئیس هیات کوهنوردی ارومیه  با اشاره به اینکه،در حال حاضر سالنی که اختصاص به کوهنوردان داشت و هیات تیر اندازی تصاحب کرده بود به صورت مشروط و فقط در روزهای چهارشنبه و پنج شنبه هر هفته در اختیار کوهنوردان قرار گرفته است تصریح کرد: کوهنوردان استان فقط ۲ روز در هفته و هر  روز دو جلسه ۲ ساعته در بخش  مردان و زنان  در این سالن اجازه تمرین دارند.

وی با بیان اینکه در طول مدت ۱۰ سال گذشته که این سالن تعطیل بود گفت: کوهنوردان در سالن غدیر و دیواره کوتاه تمرین می کردند که این سالن جوابگوی سنگ نوردان نبود.

رزاقی با بیان اینکه در این سالن علاوه بر تمرین صخره نوردان کلاس های امداد و نجات کوهستان نیز برگزار می شد که با تعطیلی سالن این کلاس ها نیز تعطیل شد گفت: با افزایش روزهای تمرین امکان برگزاری دوباره  کلاس های امداد و نجات کوهستان نیز در این سالن فراهم خواهدشد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز