خبرگزاری کار ایران

در گفت و گو با ایلنا مطرح شد؛

تنها مرجع اخذ نشانی قانونی، سازمان ثبت احوال کشور است

asdasd
کد خبر : ۱۳۵۰۰۵۲

مدیر کل ثبت احوال آذربایجان غربی خبر داد:پیشنهاد سازمان ثبت احوال کشور در مورد پایگاه نشانی قانونی در قانون بودجه سال ۱۴۰۲ به تصویب رسید.

سعید احمدی در گفت و گو با خبرنگار ایلنا،بیان کرد: بر اساس اعلام سازمان ثبت احوال کشور، در راستای اجرایی شدن پایگاه اطلاعات مکان اقامت اشخاص حقیقی موضوع ماده ۱۰ قانون مدیریت داده‌ها و اطلاعات ملی، سازمان ثبت احوال مکلف است امکان ثبت بر خط و به روز رسانی نشانی قانونی تمامی اشخاص حقیقی را با لحاظ تمامی الزامات امنیتی بر روی پایگاه مذکور فراهم کند.

وی افزود:از این پس اقامتگاه قانونی هر شخص, نشانی مندرج شده در پایگاه مذکور بوده و سازمان ثبت احوال باید از طریق تبادل اطلاعات و برقراری خدمت (سرویس‌های الکترونیکی) نسبت به ارائه این نشانی‌ها قانونی به تمامی دستگاه‌ها و شرکت‌های دولتی و موسسات و نهاد‌های عمومی غیر دولتی اقدام کند.

مدیر کل ثبت و احوال استان،تصریح کرد:این مبادی به هیچ عنوان حق اخذ نشانی اشخاص حقیقی را به غیر از سرویس الکترونیکی سازمان ثبت احوال ندارند.

وی خاطر نشان کرد: همچنین پیشنهاد سازمان ثبت احوال کشور در مورد پایگاه نشانی قانونی در قانون بودجه سال ۱۴۰۲ به تصویب رسیده است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز