خبرگزاری کار ایران

تنش آبی در ۳۹۱ روستای آذربایجان غربی/۹۹ درصد شهرهای استان از آب سالم و بهداشتی بهره مند هستند

asdasd
کد خبر : ۱۳۵۵۴۷۸

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان غربی گفت:۳۹۱ روستای استان با تنش آبی مواجه هستند.

به گزارش خبرنگار ایلنا،لطیف خوش سیرت در نشست خبری با اصحاب رسانه با اشاره به تنش آبی در ۳۹۱ روستاهای استان که گفت:  با اجرای طرح ها و پروژه ها، مشکل تنش آبی این روستاها برطرف خواهد شد و در حال حاضر نیز این طرح ها ۴ درصد پیشرفت فیزیکی دارند. 

وی افزود: برای برطرف کردن تنش آبی در روستاهای استان طرح ها و پروژه های با اعتبار ۹۶۶میلیارد تومان در حال اجرا است که  در طی ۳۰ماه مشکل تنش آبی این روستا ها برطرف خواهد شد.

وی دلیل اصلی مشکلات کمبود آب در برخی  روستاهای استان را استفاده غیر مجاز روستاییان و کشاورزان از آب شرب برای آبیاری مزارع و باغات عنوان کرد و گفت:لازم است رسانه ها در جهت اطلاع رسانی مصرف صحیح آب شرب به شهروندان تلاش کنند.

خوش سیرت ادامه داد: در حال حاضر ۴۸شهر استان از خدمات آب و فاضلاب بهره مند هستند و در حال حاضر ۹۹.۹۵درصد از جمعیت شهری استان از خدمات آب شرب بهداشتی بهره مند هستند.

وی با اشاره به اینکه از ۲ هزار و ۸۷۸روستای استان از خدمات آب شرب بهره مند هستند، تصریح کرد: در حال حاضر ۸۶.۷ درصد جمعیت روستایی از آب شرب بهره مند هستند و مابقی روستاها با اتمام پروژه های آبرسانی تا۳سال آینده تحت پوشش قرار می گیرند.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان غربی با اشاره به اینکه در حال حاضر ۱۴ تصفیه خانه در استان فعال است، اظهار کرد: کل آب شرب سالانه مورد نیاز استان ۲۸۱میلیون متر مکعب است که ۵۲درصد از این نیاز با مساحت ۱۴۶میلیون مترمکعب آب توسط تصفیه خانه ها و مابقی توسط چاه ها  تامین می شود.

خوش سیرت با تاکید به اینکه در استان ۸۲۳چاه ، ۸۰۰ چشمه و ۳۸قنات حفر شده که تامین کننده آب شرب روستاها هستند، خاطر نشان کرد: در سال گذشته برای اجرای پروژه های آبرسانی در بخش روستاها ۶۶۳میلیارد تومان و در بخش شهری ۳۵۷میلیارد تومان مصوب شد که از این میزان برای بخش شهری ۱۹۰میلیارد تومان تخصیص یافته است. 

وی با بیان اینکه سرانه مصرف آذربایجان غربی ۲۰۰لیتر برای هر فرد در شبانه روز است،گفت:این سرانه در استان های همجوار ۱۳۰ لیتر و الگوی مصرف استاندارد۱۵۰ لیتر در شبانه روز است که مقایسه ها نشان دهنده افزایش سرانه مصرف آب در استان است.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان غربی یاد آور شد: در سال گذشته ۲۱۰میلیارد تومان اعتبار از سهم اعتبارات ملی تنش آبی برای استان اختصاص یافت که نسبت به مدت مشابه سال قبل خود که ۱۲میلیارد تومان بود افزایش را نشان می دهد. 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز