خبرگزاری کار ایران

مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی آذربایجانغربی خبر داد:

از سرگیری عملیات اجرایی شهرک صنعتی شماره ۲ ماکو

کد خبر : ۱۳۷۰۸۸

مدیر عامل شرکت شهرکهای صنعتی آذربایجانغربی از سرگیری مجدد عملیات اجرایی شهرک صنعتی شماره ۲ ماکو در آینده ای نزدیک خبر داد

مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی آذربایجانغربی از سرگیری مجدد عملیات اجرایی شهرک صنعتی شماره ۲ ماکو در آینده‌ای نزدیک خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا صابر پرنیان در دیدار با مدیر عامل منطقه آزاد تجاری و صنعتی ماکو اظهار داشت: در شمال استان استقبال مناسبی از صنعت و تولید وجود دارد و در حال حاضر در شهرک صنعتی شماره ۱ ماکو زمینی برای واگذاری باقی نمانده است.

وی با بیان اینکه شهرک صنعتی شوط آماده واگذاری‌ست، بیان کرد: این شهرک صنعتی ۵۲ هکتار مساحت دارد و برق آن تأمین شده است و عملیات خیابان کشی نیز انجام شده و شبکه انتقال آب نیز ۳۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

پرنیان افزود: با توجه به موقعیت خاص شهرک صنعتی شوط و قرارگیری در جاده ترانزیتی بازرگان استقبال خوبی از این شهرک صورت می‌گیرد.

رئیس هیئت مدیره شرکت شهرکهای صنعتی آذربایجانغربی با اشاره به اینکه شهرک صنعتی پلدشت از سال ۸۷ دارای مصوبه می‌باشد، بیان داشت: بدلیل مشکلات زیست محیطی احداثاین شهرک متوقف شده بود ولی طی پیگیریهای صورت گرفته در ماههای اخیر و برگزاری جلسات متعدد با فرمانداری پلدشت و ادارات محیط زیست و منابع طبیعی مشکل ایجاد آن حل شده است و با تخصیص منابع مالی، عملیات اجرایی و خیابان کشی آن بزودی انجام می‌پذیرد.

پرنیان در این نشست اظهار کرد: حصارکشی اطراف شهرک صنعتی شماره ۱ ماکو با همکاری واحدهای صنعتی و منطقه آزاد در حال انجام است.

وی با اشاره به اینکه شهرک صنعتی مشترک ایران و ترکیه بعنوان اولین شهرک مشترک کشور محسوب می‌شود، افزود: احداثاین شهرک مجدداً در دستور کار قرار گرفته است که در حد وزارت امور خارجه و وزارت صنعت، معدن و تجارت در حال پیگیری است.

مدیر عامل منطقه آزاد تجاری و صنعتی ماکو نیز در این نشست اظهار داشت: واحدهای تولیدی و صنعتی که در منطقه آزاد ماکو ایجاد می‌شوند از مزایای ویژه‌ای از قبیل معافیت مالیاتی و معافیت گمرکی برخوردار خواهند بود.

فروزان ابراز امیدواری کرد با توجه به پتانسیل منطقه و موقعیت خاص جغرافیایی، این منطقه به قطب تولیدی و اقتصادی استان تبدیل شود و اقتصاد منطقه را متحول کند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز