خبرگزاری کار ایران

مراسم بزرگداشت روز خبرنگار در آذربایجان غربی برگزار شد

asdasd
کد خبر : ۱۳۸۶۰۲۸

مراسم بزرگداشت روز خبرنگار با حضور مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی، رئیس دادگستری استان و جمعی از مسئولین در محل خانه مطبوعات ارومیه برگزار شد.

به گزارش ایلنا، در این مراسم که جمعی از خبرنگاران حضور داشتند از تلاش‌ها و فعالیت‌های گسترده خبرنگاران و فعالان خبری در عرصه اطلاع رسانی تقدیر و ۲ تن از خبرنگاران استان به بیان فعالیت‌ها، مسایل و مشکلات خبرنگاران پرداختند.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی گفت: خبرنگاران حلقه رابط بین مردم و مسئولان و تاثیر گذار در پیشرفت کشور هستند.

علیرضا نوروزی با بیان اینکه خبرنگاران به دلیل حضور مستمر در جامعه؛ بهترین مشاور برای اصلاح امور جامعه هستند، افزود: خبرنگار باید مراقب باشد به جامعه خبری آسیب نرسد بنابراین باید واقعیت‌ها را آنگونه که هست در جهت رفع مشکل و ایجاد تاثیرگذاری منعکس کند.

وی با اشاره به اینکه اصحاب رسانه ، هنرمندان جامعه هستند، اظهار کرد: اصحاب رسانه بدلیل حضور مستمر در جامعه و رصد اتفاقات در تمامی زمینه‌ها یک قدم جلوتر از عموم مردم قرار دارند و با این اوصاف شناخت بیشتری از اتفاقات رخ داده در کشور دارند.

نوروزی در ادامه گفت: اصحاب رسانه به این موضوع توجه کنند که انتقاد با تخریب متفاوت است؛ تخریب به نفع جامعه و خود خبرنگار نیست.

در ادامه این مراسم  یوسف پیربداقی، رئیس خانه مطبوعات آذربایجان غربی نیز ضمن تبریک روز خبرنگار به تمامی تلاشگران عرصه رسانه افزود: باید تلاش شود روزنامه نگاری اجتماعی را در استان تقویت کنیم.

وی خاطرنشان: با تقویت روزنامه نگاری اجتماعی، نباید بگذاریم سرمایه اجتماعی  دچار گسست شود؛ لذا باید اصحاب رسانه به موضوعات اجتماعی توجه ویژه‌ای داشته باشند.

رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی نیز در این مراسم با تاکید به اینکه رسانه نقش مهمی در نقد سازنده دارد، اظهار کرد: رسانه ها باید همه جانبه نگر بوده و نقاط قوت را در زمانی که نیاز به امید آفرینی، نشاط و طراوت و کار آفرینی و حرکت و پویایی داریم در اولویت قرار دهند

ناصر عتباتی افزود: خبرنگاران در ارتقای سطح دانش و ایجاد حساسیت ها، مسیر دهی و جهت دهی مدیران و انتقال مفاهیم واقعی و روایت اول بودن نقش مهم و اساسی دارند.

وی با اشاره به اینکه عرصه رسانه یک عرصه خطیر و مهم است، تصریح کرد: امروز رکن چهارمی را در عرصه حاکمیت شاهد هستیم و آن رکن رسانه و مطبوعات و چرخش آزاد مطبوعات است.

رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی با تاکید به اینکه رسانه ها بی محابا، برداشت های شخصی خود را در انتشار اخبار بکار نبرند، خاطر نشان کرد: حرکت عادلانه، منصفانه، قانون مند و توام با مبانی قانونی و شرعی را از اصحاب رسانه خواستار هستیم.

عتباتی ادامه داد: در حوزه اجتماعی ضعف های وجود دارد که نیاز به تقویت و آگاهی بخشی است.

رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی اظهار کرد: مخالف تخریب هستیم اما از نقد و انتقاد سازنده حمایت می کنیم.

در حاشیه این مراسم،  واحد صلح یاری ویژه مطبوعات آذربایجان غربی توسط ناصر عتباتی رئیس کل دادگستری استان و علیرضا نوروزی، مدیر کل فرهنگ و ارشاد استان و با حضور جمعی از مسئولان فرهنگی و أصحاب رسانه در محل خانه مطبوعات استان افتتاح شد و همچنین از خبرنکارانی که طی یک سال گذشته ازدواج و یا صاحب فرزند شده‌اند با اهدای لوح و هدایایی تجلیل به عمل آمد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز