خبرگزاری کار ایران

در گفت و گو با ایلنا مطرح شد؛

برگزاری نمایشگاه‌ها عامل پیشرفت و توسعه صنعت گردشگردی و توریسم است

asdasd
کد خبر : ۱۴۰۳۵۰۸

مسئول برگزاری نمایشگاه‌های صنایع دستی و گردشگری آذربایجان‌غربی گفت: توسعه صنعت نمایشگاهی موتور محرکه و عامل پویایی بخش‌های مختلف اقتصاد بومی و ملی به شمار می رود.

آزاد غفاری در گفت و گو با خبرنگار ایلنا، با بیان اینکه امروزه بحث گردشگری نمایشگاهی در جهان از اهمیت قابل توجهی برخوردار است گفت: برگزاری نمایشگاه‌های مختلف تخصصی و عمومی فرصت مناسب برای حضور گردشگران و ورود ارز به کشور و نیز رونق بخش های مختلف است.

غفاری افزود: برپایی نمایشگاه‌ها بویژه در سطوح منطقه‌ای و بین‌المللی از جنبه‌های مختلف موجبات پویایی اقتصاد بومی را فراهم می‌سازد که از جمله آن کمک به توسعه و رونق صنعت گردشگری و نیز حفظ و ارتقاء سطح اشتغال ملی است.

وی با اشاره به اینکه صنعت نمایشگاهی در هر کشوری ارتباط مستقیمی با اقتصاد آن کشور دارد، گفت: برپایی نمایشگاه‌ها به صورت مداوم و مستمر می‌تواند کلید دستیابی به سودآوری و در نتیجه دستیابی به موفقیت‌های بازرگانی و تجاری  باشد و با توجه به اینکه امروزه صنعت نمایشگاهی در همه جای دنیا به عنوان یک تجارت مادر به حساب می‌آید و باقی حوزه‌ها مانند حوزه گردشگری، حمل‌ونقل و هتل‌داری و حتی حوزه خدمات از کنار برگزاری نمایشگاه به تکاپو و در نهایت سود دهی می‌رسند، اشتغال‌زایی را می‌توان یکی از ویژگی‌های مهم این تجارت پرسود نامید.

مسئول برگزاری نمایشگاه‌های آذربایجان‌غربی با تشبیه نمایشگاه به رسانه‌ای برای رساندن پیام توانمندی‌ها، افزود: باید نمایشگاه را به مثابه رسانه تلقی کرد، چرا که در نمایشگاه غرفه دار به عنوان فرستنده پیام و بازدیدکننده به عنوان گیرنده پیام نقش دارند. از این رو نمایشگاه رسانه‌ای است که فرصتی را فراهم می‌کند تاشاخص ترین دستاوردها در معرض دید مراجعین قرار گیرد.

غفاری، نقش نمایشگاهای تجاری در ارتقاء سطح تولیدات و افزایش درآمد عمومی که از نتایج آن است را مهم خواند و افزود: انعقاد قرار دادهای همکاری دو یا چند جانبه و نیز سرمایه گذاری های مشترک که در جریان برگزاری نمایشگاه‌ها فراهم می‌گردد، نقطه آغازی برای تشکیل واحد های تولیدی کوچک و بزرگ در داخل کشور است.

وی در خاتمه  آنچه که باید مورد توجه قرار بگیرد را در اولویت قرار دادن شناخت و درک اهمیت صنعت نمایشگاهی از جانب همه مسئولان کشور  برشمرد و تاکید کرد: به جز صنعت نمایشگاهی هیچ صنعت در جهان وجود ندارد که مانند آن در تمام اعصار نقش مهم در توسعه تجارت و گردشکری ایفا کرده باشد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز