خبرگزاری کار ایران

در گفت و گو با ایلنا مطرح شد؛

فعالیت ۵ اکیپ جمع آوری سگ‌های بلاصاحب در سطح شهر ارومیه

asdasd
کد خبر : ۱۴۱۱۹۳۲

رئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری ارومیه از فعالیت ۵ اکیپ جمع آوری سگ‌های بلاصاحب در ارومیه خبر داد و گفت: طی ۷ ماهه گذشته سال تعداد ۲ هزار و ۶۹۳ قلاده سگ در ارومیه جمع آوری شده است.

هادی بصاری در گفت و گو با خبرنگار ایلنا، با بیان اینکه بزرگترین مرکز نگهداری سگ‌های بلا‌صاحب  شمال غرب کشور در ارومیه به بهره برداری رسیده است گفت: این مرکز در ۲۴ کیلومتری جاده شهید کلانتری با متراژ ۳ هکتار راه اندازی شده است که ظرفیت نگهداری ۳ هزار سگ را دارد.

بصاری افزود: این مرکز دارای ۶۰ اتاقک است که سگ‌ها بعد از جمع آوری و واکسیناسیون و عقیم سازی برای نگهداری به این اتاقک ها منتقل می شوند.

رئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری ارومیه با اشاره به فعالیت ۵ اکیپ جمع آوری حیوانات در سطح شهر ارومیه گفت: این اکیپ‌ها به همراه خودرو وانت نیسان و نیروهای ماهر در هر منطقه از شهر به صورت شبانه روزی اقدام به گشت زنی می‌کنند.

وی افزود: در گذشته روزانه ۱۵ الی ۲۰ سگ بلاصاحب توسط این اکیپ از سطح شهر ارومیه جمع آوری می‌شد که هم اکنون به دلیل پایین آمدن آمار حیوانات بی صاحب این تعداد به ۸ مورد در روز کاهش پیدا کرده است.

وی ادامه داد: در ۷ ماهه گذشته سال جاری تعداد ۲ هزار و ۶۹۳ قلاده سگ از سطح شهر ارومیه جمع آوری شده که از این تعداد یک هزار و۲۵۰ قلاده عقیم سازی شده‌اند.

به گفته بصاری هزینه جمع آوری  و عقیم سازی هر قلاده سگ ۲ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان است.

وی همچنین به فعالیت ۸ پزشک متخصص و جراح در پناهگاه حیوانات ارومیه اشاره کرد و گفت: این افراد در بحث عقیم سازی و واکسیناسیون این حیوانات فعالیت می‌کنند.

وی از افزایش چشمگیر عقیم سازی این حیوانات نسبت به سال های گذشته خبر داد و گفت: در سال گذشته ۳۵۰ قلاده سگ عقیم سازی شده بودند که امسال این تعداد به یک هزار و ۲۵۰ مورد افزایش پیدا کرده است.

رئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری ارومیه تصریح کرد : سگ های جمع آوری شده بعد از جمع آوری و عقیم سازی و واکسیناسیون به مدت یک ماه در مرکز نگهداری حیوانات نگهداری می‌شوند و بعد از آن به متقاضیان واگذار می شوند اگر در مدت یک ماه متقاضی واگذاری وجود نداشته باشد نسبت به رها سازی این حیوانات با فاصله ۱۰ کیلومتر از محدوده شهری اقدام می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز