خبرگزاری کار ایران

یک مسئول:

پیمانکاران عمرانی آذربایجان غربی در آستانه ورشکستگی قرار دارند/رکورد منفی استان در خلع ید پیمانکاران

asdasd
کد خبر : ۱۴۳۸۲۷۹

دبیر انجمن پیمانکاران عمرانی آذربایجان غربی گفت: با ثبت رکورد منفی پیمانکاران آذربایجان غربی در خلع ید با ۵۴ پرونده، هم اکنون پیمانکاران این استان در آستانه ورشکستگی قرار گرفتند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، سیروس نیک مرام در نشست خبری با اصحاب رسانه با بیان اینکه انجمن پیمانکاران جز با سایقه ترین انجمن های کارآفرینی کشور است گفت: این انجمن متشکل از ۷ نفر هیات مدیره و ۲بازرس است  که هر سه سال یکبار با برگزاری مجمع، انتخاب می شوند.

نیک مرام افزود: ۲هزار و ۵۰۰ شرکت حقوقی پیمانکار عضو انجمن هستند که یک هزار و ۶۰۰ عضو فعال را شامل می شود‌.

وی با اشاره به اینکه پیمانکاران در پنج رتبه طبقه بندی شده اند گفت: تقریبا در تمامی رشته ها پیمانکار وجود دارد‌.

دبیر انجمن پیمانکاران عمرانی آذربایجان غربی تصریح کرد: بودجه عمرانی استان ۴ هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان است که ۱۰ برابر این بودجه ظرفیت پیمانکاران است.

وی از اشتغال ۸۰ هزار کارگر تحت پوشش شرکت های پیمانکاری استان خبر داد و گفت: ما مدعی هستیم شرکت های پیمانکاری ظرفیت جذب ۵۰ درصد بیکاران جامعه را دارند.

نیک مرام همچنین به برگزاری همایش کشوری محرومیت زدایی و اشتغال آفرینی در استان اشاره کرد و گفت: این همایش در ۴ بهمن ماه در ارومیه برگزار می شود.

وی به رکورد جالب استان با طرح ۵۷ پرونده خلع ید پیمانکاران اشاره اشاره کرد و گفت: از این تعداد پرونده ۱۹ مورد در شورای فنی تایید شده و متاسفانه همین موضوع پیمانکاران استان را در آستانه ورشکستگی قرار داده است.

نیک مرام همچنین از عدم اجرای مجوز و مصوبه شورای فنی در رابطه با اعتماد به پیمانکاران بومی خبر داد و گفت: متاسفانه دستگاه های اجرایی این مصوبه را نادیده گرفته و اکثر پروژه های عمرانی را به پیمانکاران غیر بومی می سپارند.

دبیر انجمن پیمانکاران عمرانی آذربایجان غربی از دیگر علل ها و مشکلات پیمانکاران را عدم تخصیص به موقع بودجه عنوان کرد و گفت: همین موضوع به پیمانکاران ضربه سختی وارد کرده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز