خبرگزاری کار ایران

در گفت و گو با ایلنا مطرح شد؛

افزایش ۸۰ درصدی توزیع شیر خشک در آذربایجان غربی

asdasd
کد خبر : ۱۴۳۹۷۲۱

مدیر نظارت و ارزیابی مواد و فراورده‌های دارویی آذربایجان غربی گفت: طی آذر ماه سالجاری ۳۸۰ هزار قوطی شیر در داروخانه های استان توزیع شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۸۰ درصد افزایش داشته است.

لعیا صدیق راد در گفت و گو با خبرنگار ایلنا بیان کرد: در راستای اجرای طرح ساماندهی شیر خشک و اصلاح سیاست های ارزی توزیع شیر خشک و جلوگیری از قاچاق  این کالا از ۴۲۰داروخانه سطح استان بازرسی صورت گرفته است.

وی افزود: در این بازرسی ها ثبت شیر خشک های دریافتی هر داروخانه از طرف شرکت های دارویی در سامانه‌ تی تک,اصالت سنجی و ثبت اطلاعات مصرف کنندگان شیر خشک توسط داروخانه،عدم گران فروشی و کم فروشی مورد کنترل و ارزیابی قرار گرفت‌.

صدیق راد با اشاره به ۱۵ مورد شکایت مردمی از داروخانه های استان گفت: طی رسیدگی های صورت گرفته به این شکایات ۵ مورد تخلف گران فروشی محرز و متخلفین به مراجع قضایی معرفی شدند.

وی سهمیه در نظر گرفته شده برای هر نوزاد زیر ۲سال را ماهانه ۲۰ قوطی شیر عنوان کرد و گفت: خانواده ها می توانند ماهانه ۱۰قوطی شیر به صورت یارانه ای و ۱۰ قوطی با قیمت روی بسته بندی دریافت کنند‌.

صدیق راد همچنین سهمیه کودکان ۲ تا ۶ سال را ماهیانه ۱۰ قوطی و با قیمت روی بسته بندی و سهمیه شیر خشک  کودکان بالای ۶ سال را ماهانه یک قوطی با قیمت روی جلد عنوان کرد و افزود:شیر خشک های رژیمی نیر به صورت ماهانه ۱۰ قوطی قابل تهیه است.

مدیر نظارت و ارزیابی مواد و فراورده های دارویی استان تصریح کرد:همچنین از اواخر دی ماه نیز میزان مابه التفاوت ارزی شیر خشک خریداری شده به سرپرست خانوار بصورت پیامک اعلام می شود.

صدیق راد با اشاره به توزیع ۳۸۰هزار قوطی شیر خشک طی آذرماه سالجاری در استان گفت: این میزان توزیع در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۸۰ درصد افزایش داشته است.

به گفته وی،از ابتدای آذرماه ۲۹۵ مورد بازرسی از داروخانه،۱۷مورد بازرسی از شرکت های پخش انجام گرفته که ۳۲ مورد از این بازرسی ها بصورت مشترک با حضور بازرسان تعزیرات حکومتی انجام شده است. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز