خبرگزاری کار ایران

عثمانی با ایلنا مطرح کرد؛

جزئیات قرداد انتقال آب جنوب آذربایجان غربی به بوکان

asdasd
کد خبر : ۱۵۲۲۰۲

به موجب این قرارداد که بزرگترین قرارداد در جنوب استان آذربایجان غربی پس از انقلاب اسلامی محسوب می شود تا ۵۰ سال دیگر مشکل کمبود آب شهر بوکان و شهرها و روستاهایی که بر سر لوله کشی انتقال آب قرار دارند رفع می شود.

بزرگترین قرارداد استان آذربایجان غربی با وزارت نیرو جهت تامین آب شهرستان بوکان با اعتباری بالغ بر هزار میلیارد ریال منعقد شد.

محمد قسیم عثمانی در گفت و گو با خبرنگار ایلنا در خصوص امضای قرار داد انتقال آب جنوب استان آذربایجان غربی برای تأمین آب شرب بوکان اظهار کرد: شهر بوکان با جمعیت ۱۸۰ هزار نفر پس از شهرهای ارومیه و خوی سومین شهر پر جمعیت استان آذربایجان غربی است و با وجود داشتن سد شهید کاظمی از مشکل کمبود آب شرب رنج می برد.

وی با بیان اینکه میزان این قرارداد هزار میلیارد ریال است عنوان کرد: این قرارداد بزرگترین قرارداد استان آذربایجان غربی با وزارت نیرو است که امروز با حضور چیتچیان وزیر نیرو و اکبری مدیر عامل شرکت آبفای استان آذربایجان غربی منعقد شد و خط دوم انتقال آب شهر بوکان است.

نماینده مردم بوکان خاطرنشان کرد: به موجب این قرارداد که بزرگترین قرارداد در جنوب استان آذربایجان غربی پس از انقلاب اسلامی محسوب می شود تا ۵۰ سال دیگر مشکل کمبود آب شهر بوکان و شهرها و روستاهایی که بر سر لوله کشی انتقال آب قرار دارند رفع می شود.

وی همچنین در خصوص ویژگی های این طرح اظهار کرد: طول دوره ساخت ۲۴ ماه، ظرفیت انتقال آن ۹۰۰ لیتر در ثانیه و طول خط انتقال نیز ۲۹ کیلومتر می باشد که از محل سد شهید کاظمی به بوکان انتقال داده می شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز