خبرگزاری کار ایران

استاندار آذربایجان غربی:

منطقه آزاد تجاری ماکو کلید توسعه آذربایجان غربی است

asdasd
کد خبر : ۱۶۷۱۵۶

منطقه آزاد تجاری صنعتی ماکو، کلید توسعه و یک امتیاز و فرصت بی‌نظیر برای توسعه منطقه و استان است / امیدواریم منطقه آزاد تجاری صنعتی ماکو به الگویی مناسب در کشور تبدیل شود.

استاندار آذربایجان غربی گفت: منطقه آزاد تجاری صنعتی ماکو، کلید توسعه و یک امتیاز و فرصت بی‌نظیر برای توسعه منطقه و استان است.

به گزارش خبرنگار ایلنا قربانعلی سعادت در سفر به شهرستان ماکو در دیدار با امام جمعه این شهرستان اظهار داشت: امیدواریم منطقه آزاد تجاری صنعتی ماکو به الگویی مناسب در کشور تبدیل شود.

وی با اشاره به اهمیت تعامل مسئولان اجرایی برای توسعه مناطق مختلف استان اضافه کرد: فرمانداران را از افرادی انتخاب می‌کنیم که ضمن آشنایی کامل با منطقه با مسوولان محلی نیز تعامل و همفکری داشته باشند.

امام جمعه ماکو نیز در این دیدار از حضور استاندار آذربایجان غربی در این شهرستان قدردانی کرد و گفت: حضور مقام عالی استان در ماکو، منشا خیر و برکت برای مردم و منطقه است.

حجت الاسلام ایوب رنجبری افزود: امیدواریم با تعامل، هماهنگی و همت مسئولان استانی و شهرستانی، بیش از پیش شاهد رشد و شکوفایی استان باشیم.

استاندار آذربایجان غربی که برای معارفه فرماندار جدید شهرستان ماکو سفر کرده بود از روند احداثفرودگاه منطقه آزاد تجاری صنعتی ماکو بازدید کرد و گفت: پیشرفت فیزیکی فرودگاه ماکو رضایت بخش است.

سعادت با تاکید بر تسریع در عملیات اجرایی پرو‍ژه با توجه به استحکام زیرساخت‌ها افزود: امیدواریم تا پایان شهریور ماه سال جاری، باند فرودگاه آماده شود و تا پایان سال جاری نیز کل پرو‍ژه شامل ساختمان اداری و برج مراقبت مورد بهره‌برداری قرار گیرد.

مدیرعامل منطقه تجاری صنعتی ماکو نیر در این بازدید اظهار کرد: در سال جاری ۳۰۰ میلیارد ریال برای این فرودگاه هزینه می‌شود.

حسین فروزان با بیان اینکه با احداثاین فرودگاه مردم شهرستان‌های ماکو، چالدران، پلدشت و شوط تحت پوشش قرار می‌گیرند اضافه کرد: این فرودگاه از جمله عوامل توسعه زیربنای اقتصادی و ارتباطی این منطقه به شمار می‌رود.

طول باند فرودگاه در دست ساخت ماکو، ۲۸۵۰ متر و عرض آن ۶۰ متر است و در زمینی به مساحت ۶۰۰ هکتار در حال احداثاست.

منطقه آزاد ماکو، به عنوان هفتمین منطقه آزاد ایران در مرز ایران با کشورهای ترکیه و جمهوری آذربایجان غربی واقع شده و مساحت آن پنج هزار کیلومتر مربع است.

راه اندازی این منطقه آزاد در راستای اهداف اقتصادی جمهوری اسلامی ایران در ۲۴ مردادماه سال ۱۳۸۹ تصویب شده است. ساختن فرودگاه بین المللی، کشیدن راه آهن برای اتصال به راه آهن سراسری ایران و کشورهای ترکیه و آذربایجان غربی و در منطقه مرزی ایران با کشورهای ترکیه و جمهوری آذربایجان قرار گرفته است.

این شهرستان سه سال است به عنوان منطقه آزاد تجاری و صنعتی معرفی شده است. ماکو با جمعیتی افزون بر ۲۰۰ هزارنفر در فاصله ۲۶۰ کیلومتری ارومیه واقع شده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز