خبرگزاری کار ایران

مدیر عامل شهرک‌های صنعتی آذربایجان غربی:

۲۵ درصد واحدهای تولیدی شهرک‌های صنعتی استان راکد هستند

asdasd
کد خبر : ۱۸۴۴۲۶

مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی آذربایجان غربی در دیدار با مدیر کل بازرسی آذربایجان غربی گفت: از تعداد ۹۶۰ واحد دارای پروانه بهره‌برداری در سطح شهرک ها و نواحی صنعتی استان ۲۵ درصد از واحدهای مستقر در شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان راکد و غیر فعال شده‌اند و ۶۰ درصد نیز کمتر از ظرفیت اسمی خود در حال فعالیت هستند به‌طوری‌که می توان گفت ۸۵ درصد از واحدهای تولیدی دارای وضعیت ریسک پذیر و متلاطم هستند.

مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی آذربایجان‌غربی در دیدار با مدیر کل بازرسی آذربایجان‌غربی گفت: از تعداد ۹۶۰ واحد دارای پروانه بهره برداری در سطح شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان ۲۵ درصد از واحدهای مستقر در شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان راکد و غیر فعال شده‌اند و ۶۰ درصد نیز کمتر از ظرفیت اسمی خود در حال فعالیت هستند بطوریکه می‌توان گفت ۸۵ درصد از واحدهای تولیدی دارای وضعیت ریسک پذیر و متلاطم هستند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، وی با اشاره به اینکه مشکل اصلی واحدهای تولیدی کمبود نقدینگی و سرمایه در گردش است، اظهار کرد: نبود بازار، بروز نبودن تکنولوژی، اختلاف شرکاء و پایین بودن بهره وری که در نتیجه سوء مدیریت ایجاد می‌شود از دیگر مشکلات حال حاضر صنعت است.

پرنیان تصریح کرد: بروکراسی‌های اداری، نبود استراتژی دراز مدت صنعتی، عدم برند سازی و تولید محصولات صادرات محور از دیگر مشکلات پیشروی صنعت و تولید است.

وی با بیان اینکه عمده‌ترین مشکل آتی در عرصه تولید و صنعت نبود بازار خواهد بود، گفت: واحدهای تولیدی برای ادامه حیات و رونق یافتن نیازمند ورود به بازارهای بین المللی و خارجی هستند.

رئیس هیئت مدیره شرکت شهرک‌های صنعتی آذربایجان‌غربی عمده مشکل حال حاضر شهرک‌ها و نواحی صنعتی را عدم وجود زمین صنعتی در استان نام برد و افزود: این مشکل در جنوب استان به مراتب حاد‌تر بوده بطوریکه با تکمیل ظرفیت شهرک‌های صنعتی، در ارائه زمین به سرمایه گذاران بخش صنعتی به مشکل برخورد خواهیم کرد.

پرنیان با بیان اینکه کشاورزی بدون صنعت محکوم به شکست است، بیان داشت: در سطح شهرک‌ها و نواحی صنعتی ۵۶۰ هکتار زمین واگذار شده است که با ایجاد و راه اندازی واحدهای تولیدی در آن‌ها برای بیش از ۲۰هزار نفر اشتغال ایجاد شده است و باید الگوی اشتغال در استان از کشاورزی محور به صنعت و تولید محور تغییر یابد.

وی با اشاره به اینکه وظیفه اصلی شرکت شهرک‌های صنعتی شهرک سازی و تأمین زیرساخت‌های مورد نیاز است، اظهار داشت: در سال گذشته با همت همکاران و پیگیری‌های صورت گرفته شهرک سازی بیش از ۳۰۰ درصد رشد داشته و رتبه این استان در کشور از ۲۶ به ۱۲ کشوری ارتقاء یافته است که نمود آنرا می‌توان در شهرک صنعتی شماره ۲ ارومیه مشاهده کرد.

پرنیان افزود: با توجه به اینکه شهرک صنعتی شماره ۳ ارومیه بزرگ‌ترین شهرک صنعتی استان است و با توجه به پیگیری‌ها و حمایت‌های استاندار و با اختصاص بودجه‌ای نزدیک به ۱۰۰ میلیارد ریال در نظر داریم پروژه‌های متعددی را به مرحله اجرا درآورده و و زیرساخت‌های آن را تکمیل کنیم تا شاهد رونق سرمایه گذاری در این شهرک صنعتی باشیم.

وی با بیان اینکه از بدو تأسیس شرکت برای ۶۰۰ هکتار از اراضی شهرک‌ها و نواحی صنعتی سند تفکیک ارائه شده بود، اظهار داشت: در طی سال گذشته به اندازه تمام این سال‌ها سند تفکیکی ایجاد شده که چیزی در حدود ۶۴۰ هکتار را شامل می‌شود.

مدیر کل بازرسی آذربایجان‌غربی نیز در این نشست گفت: بحثسرمایه‌گذاری در صنعت و تولید یکی از بزرگ‌ترین مسائل پیشروی کشور است و باید با پنجره واحد و انجام حمایتهای لازم در صدد رونق این بخش گام برداشت.

کرمی با تأکید بر شناسایی سرمایه گذاران واقعی و توانمند اظهار داشت: باید منابع و حمایت‌های دولت به سرمایه گذاران واقعی تعلق گیرد.

وی با بیان اینکه هدف تمامی دستگاه‌های اجرایی و نظارتی ارتقاء کارآمدی نظام است، افزود: کمک به دستگاه‌ها و ایجاد اثرات مثبت از اهداف سازمان بازرسی است.

کرمی درپایان سخنان خود گفت: نظارت رکن اصلی مدیریت است و وظیفه سازمان بازرسی نیز رسیدگی به مسائل کلان ادارات است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز