خبرگزاری کار ایران

سرپرست تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان غربی خبر داد:

کاهش ۱۰درصدی حوادثناشی ازکار در استان

asdasd
کد خبر : ۱۸۶۱۳۱

حوادثناشی از کار در کارگاه‌های استان، طی سه ماه اول سال جاری نسبت به مدت مشابه در سال ۹۲،۱۰ درصد کاهش پیدا کرده‌است که وی دلیل کاهش حوادثناشی ازکار را تشدید بازرسی‌های مداوم از کارگاه‌ها و آموزش به کارگران عنوان کرد.

سرپرست اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان غربی از کاهش ۱۰درصدی حوادثناشی از کار در سال جاری خبر داد و گفت: حوادثناشی از کار درکارگاه‌های استان، طی سه ماه اول سال جاری نسبت به مدت مشابه در سال ۹۲،۱۰ درصد کاهش پیدا کرده‌است که وی دلیل کاهش حوادثناشی ازکار را تشدید بازرسی‌های مداوم از کارگاه‌ها و آموزش به کارگران عنوان کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، احمد دهقان سرپرست اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان غربی با بیان اینکه وظیفه اصلی اداره تعاون کار و رفاه اجتماعی حفظ و صیانت از نیروهای انسانی است گفت: در سه ماه اول سال جاری تعداد ۳۳۴۸ مورد بازرسی از کارگاه‌ها توسط بازرسان ما صورت گرفته است که ۸% بیش از پیش بینی است.

احمد دهقان از وقوع ۵۰حادثه ناشی از کار به ازای ۱۰۰۰۰۰نفر کارگر بیمه شده تامین اجتماعی در استان طی سه ماه اول سال جاری خبر داد و گفت: از این تعداد حادثه ۱۶۹ نفر کارگر آسیب دیده‌اند.

وی در خصوص فوتی‌های این حوادثنیز گفت: تعداد فوتی‌های ناشی از حوادثذکر شده در سه ماهه اول سال جاری استان ۱۶ نفر بوده که ۱۲ مورد از ۱۶ مورد ذکر شده، مربوط به حوادثکار ساختمانی است که این مهم نیازمند توجه ویژه مسئولان سازمان نظام مهندسی ساختمان، کارفرمایان و مجریان ذیصلاح است.

سرپرست تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان غربی با بیان این‌که ۷۵ درصد حواثناشی از کار در استان آذربایجان غربی در بخش ساختمان رخ داده است، اظهار داشت: نبود نظارت بر کار کارگران توسط کارفرما، واگذاری کار به کارگر فاقد مهارت لازم، سهل انگاری و بی‌احتیاطی کارگر در حین کار و عوامل ناایمن کارگاه از مهم‌ترین عوامل بروز حوادثدر کارگاه‌های ساختمانی است.

دهقان افزود: بازرسان کار مسائل حفاظتی و ایمنی کارگاه‌ها را پیگیری می‌کنند و در این خصوص با واحدهای متخلف طبق ضوابط موجود در قانون کار برخورد می‌شود.

سرپرست اداره کل اظهار داشت: در این گزارشات کلیه موارد نقص مشهود به کارفرمایان تذکر داده می‌شود و چنانچه کارفرمایان نسبت به رفع نقص اقدام نکنند با آن‌ها به صورت جدی برخورد و بعضا با هماهنگی‌های انجام شده طی مراحل مربوطه نسبت به پلمپ قسمت‌های خطرناک و غیر ایمنی اقدام خواهد شد.

مهندس دهقان تاکید کرد: با توجه به نامگذاری سال توسط مقام معظم رهبری بنام «اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی» با تمام توان در جهت تحقق یافتن فرموده حضرت آقا از هیچ تلاش وکوششی دریغ نخواهیم کرد.

سرپرست اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی آذربایجان غربی در پایان سخنان خودگفت: وجود هر کمیته حفاظت فعال در کارگاه در واقع به این معناست که هر یک از کارکنان به عنوان یک بازرس کار در کارگاه فعالیت می‌کنند واین امر می‌تواند نقش مؤثری در سلامت و صیانت از نیروی کار ایفا کند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز