خبرگزاری کار ایران

مدیرکل امور مالیاتی آذربایجان غربی خبر داد:

رتبه اول شهرستان ارومیه در وصول مالیات‌های مستقیم

asdasd
کد خبر : ۱۹۵۱۱۳

شهرستان‌ ارومیه در وصول مالیات‌های مستقیم با دارا بودن ۶۷ درصد وصولی در جایگاه اول، خوی با ۷.۲ درصد در جایگاه دوم و میاندوآب با چهار درصد وصول مالیات در جایگاه سوم قرار دارد.

مدیرکل امور مالیاتی آذربایجان غربی گفت: شهرستان‌ ارومیه در وصول مالیات‌های مستقیم با دارا بودن ۶۷ درصد وصولی در جایگاه اول، خوی با ۷.۲ درصد در جایگاه دوم و میاندوآب با چهار درصد وصول مالیات در جایگاه سوم قرار دارد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از ارومیه، یعقوب مرزعلی، مدیرکل امورمالیاتی آذربایجان غربی، در نشست خبری که درسالن اجتماعات این اداره کل برگزارشد، اظهار داشت: آذربایجان غربی، رتبه بیست و ششم کشوری در سرانه درآمد استانی و رتبه بیست و پنجم کشور در درآمدهای مالیاتی کشور را کسب کرده است.

وی افزود: کل مالیات وصول شده توسط مودیان مالیاتی نسبت به مدت زمان مشابه سال گذشته، ۴۲ درصد رشد داشته است که از ابتدای سال جاری تاکنون ۱۱۳ هزار و ۲۴۸ فقره اظهارنامه دریافت شده که این میزان نسبت به سال گذشته افزایش یافته است، تصریح کرد: تمامی اظهارنامه های دریافتی توسط مودیان مالیاتی به صورت الکترونیکی بوده است.

مرزعلی با بیان اینکه کل درآمد وصول شده مالیات به دو صورت وصولی مستقیم و مالیات بر ارزش افزوده است، افزود: از ابتدای سال جاری تاکنون ۱۰۳ میلیارد و ۶۸۴ میلیون تومان از محل مالیات وصولی مستقیم دریافت شده که نسبت به زمان مشابه سال گذشته ۲۷ درصد رشد کرده است.

مدیرکل امور مالیاتی آذربایجان غربی همچنین از رشد ۹۳ درصدی مالیات بر ارزش افزوده نسبت به مدت زمان مشابه سال گذشته خبر داد.

مزرعلی با بیان اینکه درآمدهای وصولی استان اثر مستقیم با تامین اعتبار پروژه‌های عمرانی هر شهر دارد، افزود: امسال ۸۰ درصد از اعتبار پروژه‌های عمرانی ارومیه توسط مالیات وصول شده مستقیم تامین شده است.

ایشان بر کل مالیات وصول شده از محل مالیات ارزش افزوده از ابتدای سال تاکنون اشاره کرد و گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون ۱۶۰ میلیارد ریال از این محل به شهرداری ارومیه وصول شده است.

وی به اهداف وصول مالیات بر ارزش افزوده اشاره کرد و گفت: افزایش سهم مالیات‌ها در بودجه، جلوگیری از اخذ مالیات مضاعف بر مصرف محصول، گسترش پایه‌ مالیاتی با حذف معافیت‌های غیرضروری و اعمال مالیات‌های جدید از جمله اهداف قانون مالیات بر ارزش افزوده است.

ایشان درپایان سخنان خودگفت: رسانه ها و مردم، ارکان اصلی توسعه فرهنگ مالیات در جامعه هستند که امیدواریم با همکاری اداره کل مالیات، رسانه ها و توجه مردم، این فرهنگ روز به روز در آذربایجان غربی تقویت شود

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز