خبرگزاری کار ایران

مدیر عامل پگاه آذربایجان غربی:

زنگ خطر کاهش تولید و مصرف شیر در کشور

asdasd
کد خبر : ۱۹۸۷۴۸

تمامی محصولات پگاه در کلیه مراکز فروش، همچون گذشته سالم و با کیفیت و در چارچوب استانداردهای تدوین شده سازمان ملی استاندارد و مجوزهای صادره از سوی سازمان غذا و داروی وزارت بهداشت تولید و عرضه می‌شود.

ابراهیم حق جو، مدیر عامل پگاه آذربایجان غربی، گفت: تمامی محصولات پگاه در کلیه مراکز فروش همچون گذشته سالم و با کیفیت و در چارچوب استانداردهای تدوین شده سازمان ملی استاندارد و مجوزهای صادره از سوی سازمان غذا و داروی وزارت بهداشت تولید و عرضه می‌‌شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا از ارومیه، مدیر عامل پگاه آذربایجان غربی افزود: طی چند سال اخیر، بازرسی‌های مکرر از سوی سازمان ملی استاندارد ایران و سازمان غذا و داروی وزارت بهداشت از خطوط تولید شرکت‌های لبنی و همچنین سطح بازار بازرسی و نمونه برداری‌های لازم صورت می‌گیرد.

وی تصریح کرد: این بازرسی‌ها در مورد شیر و یا محصولات فله وجود ندارد اما خوشبختانه تا کنون گزارشی مبنی بر استفاده از روغن پالم در محصولات پگاه مشاهده نشده است.

حق جو عنوان کرد: با این رویکرد انتظار می‌رفت دستگاه‌های نظارتی با تجزیه و تحلیل و جمع بندی نتایج به دست آمده از بازرسی‌های انجام شده طوری عمل کنند تا موجب بدبینی مردم از صنعت لبنیات و شیر صنعتی پاستوریزه و استریل نشود.

حق جو با بیان اینکه شیر مایع حیاتی، غذایی ارزشمند و در عین حال داروی مؤثر برای انواع بیماری‌ به ویژه پوکی استخوان و استحکام دندان‌ها ست، افزود: بر اساس آمارهای منتشر شده از سوی وزارت بهداشت متاسفانه طی سالهای اخیر، سرانه مصرف شیر به شدت کاهش یافته و این در حالی است که میزان قبلی نیز نصف میانگین جهانی و یک پنجم مصرف کشورهای اروپایی است

وی عنوان کرد: بر اساس گزارش دفتر بهبود تغذیه وزارت بهداشت(مهرماه ۱۳۹۱) ۲.۲میلیون نفر از مردم کشور دچار پوکی استخوان هستند.

براساس اعلام مدیرعامل پگاه آذربایجان غربی، درمان بیماری‌های ناشی از کمبود مصرف شیر مانند بیماری‌های لثه و دندان، پوکی استخوان، برخی سرطان‌ها و بیماری‌های قلبی و عروقی ازجمله گران‌ترین درمان‌ها هستند که هزینه درمان هر یک از آن‌ها یک خانواده متوسط را به سرعت به زیر خط فقر می‌برد.

وی درپایان سخنان خود یادآورشد: از سوی دیگر اطلاع رسانی اخیر وزارت بهداشت در مورد وجود روغن پالم در لبنیات شاید موجب سوق دادن مردم به سمت مصرف شیر فله شوند و این در حالی است که به گفته دکتر محمدمهدی گویا، رییس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت، شمار مبتلایان به تب مالت در کشور، ۱۵ سال پیش سالانه حدود ۹۰ هزار نفر بوده است که با اتخاذ روش‌های پیشگیرانه، این تعداد در سال ۸۹ به ۱۲هزار نفر رسید اما شمار مبتلایان در ۳ سال گذشته دوباره افزایش داشته است.

لذا در راستای سلامت مصرف کننده باید به این مهم توجه کرد که لبنیات در سلامت جامعه از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است و مردم نباید آن را در سبد غذایی خود کاهش داده یا حذف کنند چراکه در غیر این صورت عواقب زیانباری همچون توقف و یا پایین آمدن سرانه مصرف لبنیات، - دور شدن مردم از شیر صنعتی وبهداشتی، و روی آوردن به شیر فله، عدم رشد ساختار صنعتی، رکود چرخه اقتصادی، صادرات و اشتغال را به بار خواهد آورد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز