خبرگزاری کار ایران

نائب رئیس فراکسیون کارگری مجلس:

مخالفت مجلس با تغییر در قانون کار / اجازه ادغام بخش درمان تامین اجتماعی با سایر صندوقهای بیمه‌ای داده نمی‌شود

asdasd
کد خبر : ۲۲۶۰۳۹

قاضی پور می‌گوید: بیمارستانهای ملکی تامین اجتماعی خط قرمز ما وخون بهای کارگران است هرگونه چنگ انداختن و تعرض به اموال کارگران ممنوع است و همچون اجازه‌ای به وزارت بهداشت نمی‌دهیم که بخش درمان تامین اجتماعی را با سایر صندوقهای بیمه‌ای ادغام کند.

نادر قاضی پور، نماینده مردم ارومیه در مجلس نهم گفت: فراکسیون کارگری مجلس با هرگونه تغییر و اصلاح قانون کار که به ضرر کارگران باشد مخالف بوده و دولت به تنهایی صدبار هم این قانون را بدون نظر تشکلهای کارگری به مجلس بیاورد توفیقی نخواهد داشت.

به گزارش ایلنا از ارومیه، نادر قاضی پور، که عصر پنجشنبه به مناسبت ۲۹ آبان سالروز تصویب قانون کار که در سالن اجتماعات اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی آذربایجان غربی درجمع نمایندگان تشکلهای کارگری استان سخن می‌گفت، افزود: ما به هیچ عنوان اجازه نمی‌دهیم با سرنوشت میلیونها کارگر بازی کنند و در عین حال ما به حق و حقوق کارفرما و حقوق مالکیتی دولت توجه و تاکید داریم.

وی تصریح کرد: با تضعیف حاکمیتی دولت مخالفیم، اما از دولت هم انتظار داریم جلو سوء استفاده‌هایی که ازکارگران می‌شود را بگیرد.

عضو فراکسیون کارگری تصریح کرد: قراردادهای موقت کار، تسویه حساب‌های سفید امضاء و گرفتن سفته - چک، آیا ظلم به کارگر نیست؟ چه کسی به این ناعدالتی‌ها پایان می‌دهد.

نایب رئیس فراکسیون کارگری مجلس درباره حقوق دستمزد کارگران بیان کرد: اخیرا بانک مرکزی هزینه یک خانواده ۴نفری را ۵/۲میلیون تومان برآورد کرده که معتبرترین مرجع برای تشخیص امر معاش مردم کشور بشمار می‌رود، اکنون چطور کارگران با۶۰۹هزارتومان زندگی شرافتمندانه باید داشته باشند؟ آیا این مبلغ هزینه ۵ روز فرزندان سرمایه‌داران و دولتمردان نیست!.

قاضی پور افزود: دولتهای احمدی نژاد تشکلهای واقعی کارگران را نادیده گرفت و تلاش کرد تشکلهایی که همسو با دولت نیستند حذف کنند.

این مقام مسئول در فراکسیون کارگری مجلس درباره بیمارستانهای ملکی تامین اجتماعی گفت: بیمارستانهای ملکی تامین اجتماعی خط قرمز ما وخون بهای کارگران است هرگونه چنگ انداختن و تعرض به اموال کارگران ممنوع است و همچون اجازه‌ای به وزارت بهداشت نمی‌دهیم که بخش درمان تامین اجتماعی را با سایر صندوقهای بیمه‌ای ادغام کند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز