خبرگزاری کار ایران

مدیرکل تامین اجتماعی آذربایجان غربی:

تار و پود تامین اجتماعی ازوجود کارگران شکل گرفته است

asdasd
کد خبر : ۲۲۸۱۳۴

سازمان تامین اجتماعی متعلق به کارگران است و تار و پودتامین اجتماعی ازوجود کارگران شکل گرفته و صیانت ازصندوق تامین اجتماعی وظیفه همگانی است.

رضا وجدانی گفت: سازمان تامین اجتماعی، متعلق به کارگران است و تار و پود تامین اجتماعی از وجود کارگران شکل گرفته و صیانت ازصندوق تامین اجتماعی وظیفه همگانی است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، مدیرکل تامین اجتماعی استان آذربایجان غربی در دیدار از تشکل‌های کارگری آذربایجان غربی سخن می‌گفت: ضمن گرامیداشت هفته بسیج، به رشادت‌ها و دلاوری‌های بسیجیان در دوران دفاع مقدس پرداخت و گفت: روحیه بسیجی در ذات ملت ایران نهادینه شده و اقتصاد مقاومتی با روحیه بسیجی معنا پیدامی کند.

وجدانی به صیانت از سازمان تامین اجتماعی، توسط تشکل‌های کارگری تاکیدکرد و گفت: تشکل‌های کارگری در دو دهه اخیر در دفاع از کیان تامین اجتماعی سنگ تمام گذاشته اند و امیدواریم این حمایت‌ها در این مقطع حساس بسیار چشمگیر باشد.

وی تصریح کرد: ما خادمان واقعی بیمه شدگان و کارگرانیم و خدمت بی‌منت به خلق ا… از وظایف اصلی مدیران تامین اجتماعی است.

این مقام مسئول در تامین اجتماعی آذربایجان غربی به تبصره ۲ ماده ۴۹ طرح الحاق برخی موادبه قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت و ضرورت حذف آن از طرح مزبور توسط مجلس شورای اسلامی پرداخت و گفت: موضوع فوق الذکر با سیاست‌های کلی سلامت(تقویت بازار رقابتی برای ارائه خدمات بیمه درمان) در تعارض است به‌طوری که از طرح پیشنهادی برتجمیع و یکسان سازی خدمات بیمه درمانی تسریح شده است.

وی اذعان کرد: درتبصره ۴ بند(ب) ماده ۳۸ قانون برنامه پنجم که به صراحت به مستثنی بودن اموال ودارایی‌ها و تعهدات و منابع انسانی و مالی و اعتباری صندوق تامین اجتماعی تسریح کرده است.

وجدانی ازنمایندگان استان خواست به طرح مذکور که درهفته آینده درصحن مجلس مطرح خواهد شد، رای منفی بدهند. چرا که اموال سازمان تامین اجتماعی حق الناس وبین النسلی است وچنگ انداختن دولت به اموال بیمه شدگان ایرادهای حقوقی و شرعی دارد.

وی از نمایندگان کارگران خواست به موقع و حکیمانه به این طرح واکنش نشان دهند و دراین راستا با نمایندگان مجلس استان رایزنی وگفتگو کنند.

مدیرکل تامین اجتماعی آذربایجان غربی، کل بیمه شدگان آذربایجان غربی را به همراه اصلی و تبعی یک میلیون و۸۱ هزارنفر عنوان کرد و گفت: ۳۴۱ هزار بیمه شده اصلی داریم که درکارگاههای مختلف استان مشغول بکارند.

وجدانی به مطالبات تامین اجتماعی استان پرداخت و گفت: یکصد میلیارد تومان از کارفرمایان بابت حق بیمه کارگران طلب داریم.

وی تاکید کرد: الحمداله اکثر کارفرمایان با تامین اجتماعی تعامل خوبی دارند اما برخی ازکارفرمایان بدحق وحساب نیزوجوددارد سعی می‌کنیم بدون توقف تولید مطالبات خودمان را وصول کنیم. وی درعین حال تاکید کرد: من مخالف توقف تولید وپلمپ خط تولید هستم در خصوص مطالبات قانونیمان با هیچ کس مماشات نمی‌کنیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز