خبرگزاری کار ایران

فرماندار بوکان از برگزاری جلسات انجمن معتادان گمنام سیمینه خبر داد

جلسه شورای فرعی مبارزه با مواد مخدر با حضور بخشدار مرکزی ، مدیریت آموزش و پرورش ، رئیس بهزیستی ، اتاق اصناف و ادارات مربوطه در محل سالن جلسات فرمانداری برگزار شد.

به گزارش ایلنا آذربایجان غربی فرماندارشهرستان بوکان درسخنانی اظهار داشت: باید کلیه ادارات نسبت به برگزاری کلاسهای آموزشی پیشگیری از اعتیاد اقدام نمایند.

خسروی گفت: خوشبختانه تلاشهای مقدماتی در شورای فرعی مبارزه با مواد مخدر شهرستان بوکان،در جهت اجتماعی کردن امر مبارزه با مواد مخدر بعد از یک سال به ثمر نشست واستانداری به همه شهرهای استان آذربایجان غربی اعلام کرده که منبعد سبک و تجربه خوب ومفیدی که در شهرستان بوکان به نتیجه رسیده را در پیش گیرند.

فرماندار شهرستان بوکان اظهار داشت: استانداری به مدیر کل صدا وسیما نیز ابلاغ کرده که همین تجارب مفیدشورای فرعی مبارزه با مواد مخدر شهرستان بوکان را برای شهرهای دیگر بازتاب دهند تا مورد استفاده قرار گیرد.

وی گفت: برگزاری کلاسهای آموزشی برای آرایشگران زنانه یکی از ضروریات است تا آسیب های احتمالی در این حوزه نیز شناسایی شود.

خسروی افزود: این موفقیت حاصل همفکری و همراهی کلیه ادارات شهرستان در این حوزه است.

وی در بخشی دیگر از سخنانش در رابطه با مصرف مواد مخدر و روانگردانها در سطح جامعه که یک تغییر الگوی مصرف دیده می شود تصریح کرد : با توجه به مقتضیات زمانی شاهد کاهش سن مصرف کنندگان و افزایش مصرف مواد مخدر در بین زنان ، دانشجویان و ورزشکاران هستیم که این، معضل بسیار حاد وبزرگی است.

فرماندار شهرستان بوکان اظهار داشت: یکی از مطالبات جدی جامعه برخورد با توزیع کنندگان مواد مخدراست ودر این راستا ،شناسایی و پاک سازی مناطق آلوده یکی از ضروریات است .

خسروی افزود: برخورد با توزیع کنندگان مواد مخدر می تواند هم به ارتقای سطح امنیت عمومی مناطق آلوده شهری کمک کند و هم اینکه برخورد جدی ،قاطع و هدفمند با باندهای توزیع مواد از گسترش مصرف مواد مخدر و روانگردانها جلوگیری کرده و سبب کاهش سطح دسترسی به مواد مخدر شود.

وی گفت: قطع زنجیره ارتباطی بین توزیع کننده ومصرف کننده مواد مخدر بسیار حیاتی است واین طرح می تواند جامعه را از دام این بلای خانمان سوز نجات دهد.

فرماندار شهرستان بوکان اظهار داشت: خوشبختانه کلاسهای انجمن معتادان گمنام که بالغ بر ۴۰۰ نفر عضو دارد علاوه بر بوکان در شهر سیمینه نیز برگزار می شود که تأثیر زیادی در عدم بازگشت بهبود یافتگان به مصرف دوباره مواد مخدر دارد.

دکتر خسروی افزود: اجرای طرح کارآفرین توسط اداره بهزیستی برای ایجاد اشتغال و به کارگیری بهبود یافته گان بسیار ارزشمند است وفرمانداری شهرستان بوکان نیز در کمیته راهبری سرمایه گذاری، سرمایه گذاران را تشویق کرده است که در صورت امکان دربکارگیری افراد از بهبود یافته گان مواد مخدر استفاده کنند زیرا ورود بخش خصوصی به این حوزه می تواند در راستای اجتماعی کردن مبارزه با مواد مخدر بسیار موثر باشد.

خبرنگار : رضا سلیمانی

کد خبر : ۳۱۸۷۰۰