خبرگزاری کار ایران

مراسم افتتاحیه دومین دوره المپیاد ورزشی درون مدرسه‌ای در ارومیه + تصویر

آیین افتتاحیه دومین دوره المپیاد ورزشی درون مدرسه‌ای در ارومیه با حضور خانواده آموزش و پرورش برگزار شد.

به گزارش ایلنا، روشن کردن مشعل این المپیاد، اجرای ورزش زور خانه ای و اجرای برنامه های شاد و مفرح از دیگر برنامه های این مراسم بود؛ همچنین دانش آموزان حائز رتبه های برتر در رشته های مختلف ورزشی با اهدای لوحی مورد تقدیر قرار گرفتند.اولین دوره المپیادورزشی درون مدرسه ای با حضور ۴ میلیون دانش آموز در سراسرکشور برگزار شد.

مدیر کل آموزش و پرورش استان در مراسم افتتاحییه این المپیاد گفت: برگزاری المپیاد ورزشی درون مدرسه ای، آینده ورزش و سلامت کشور را تضمین می کند.

فریدون سیدمصطفوی اظهار داشت: توسعه فرهنگ مشارکت در فعالیت های ورزشی، تامین سلامت جسمی و روحی دانش آموزان، افزایش نشاط و شادابی در محیط های آموزشی، ترویج نهضت داوطلبی و ارتقای سلامت دانش آموزان مهمترین اهداف المپیاد ورزشی درون مدرسه ای است.

مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان غربی با اشاره به اینکه توجه به بازی های بومی و محلی هر منطقه نیز باید در دستور کار المپیاد درون مدرسه ای قرار گیرد از اولیا دانش آموزان نیز خواست تا نسبت به سلامت جسمی و روحی فرزندان خود احساسیت بیشتری داشته باشند.

۳۰۰ هزار دانش آموز در المپیاد درون مدرسه ای  استان حضور دارند

 معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش آذربایجان غربی هم گفت: امسال بیش از ۳۰۰ هزار دانش آموز مدارس استان در دومین المپیاد ورزشی درون مدرسه ای حضور دارند.

 ولی حسینی با بیان اینکه رشته های المپیاد بر اساس ظرفیت های درون مدرسه ای شکل می گیرد اظهارداشت: هر مدرسه با توجه به امکانات موجود و توانمندی های خود رشته های مختلفی را در این قالب اجرا می کند.

وی اضافه کرد: این المپیاد ورزشی بر اساس سیاست های مدرسه محوری و سند تحول بنیادین توسعه ورزش همگانی و قهرمانی با هدف ایجاد نشاط و شادابی در بین دانش آموزان برگزار می شود.

حسینی عنوان کرد: در این المپیاد ورزشی دانش آموزان در رشته های والیبال، بسکتبال، هندبال، فوتسال، تنیس روی میز، بدمینتون، شنا و ژیمناستیک با یکدیگر به رقابت می پردازند.

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش آذربایجان غربی با اشاره به اینکه المپیاد ورزشی درون مدرسه ای فرصت بسیار مناسبی برای شناسایی استعدادهای ورزشی دانش آموزان است گفت: این رقابت ها در چهار مرحله درون مدرسه ای، بین مدرسه ای، منطقه ای و کشوری برگزار می شود.

حسینی اضافه کرد: در راستای توسعه ورزش و علاقه مندسازی دانش آموزان استان به امر ورزش، کاروان امید نیز در استان راه اندازی شده که در آن وسایل ورزشی مورد نیاز مدارس، در بین مدارس استان تهیه و توزیع می شود.

وی گفت: این کاروان نیز به زودی فعالیت خود را در شهرستان های مختلف استان برای توزیع امکانات ورزشی در بین مدارس آغاز می کند.

در ادامه همچنین “اشرف” مدیر آموزش و پرورش ناحیه یک ارومیه، خاطرنشان کرد: از اهداف طرح المپیاد ورزشی درون مدرسه ای می توان به ترویج مدرسه محوری، توسعه فرهنگ و مشارکت مردمی، اجرای یکی از راهکارهای سند تحول بنیادی، تربیت نسلی شاداب و بانشاط در کنار فراگیری سایر علوم، ارتقای سلامت جسمی و روحی دانش آموزان اشاره کرد.

http://www.medu.ir/portaL/Picture/ShowPicture.aspx?ID=508a9244-4f6b-4cd8-b23e-68eeb743647chttp://www.medu.ir/portaL/Picture/ShowPicture.aspx?ID=70d808b2-b58b-420e-9452-565d33c775b2

http://www.medu.ir/portaL/Picture/ShowPicture.aspx?ID=a6eaf003-1955-426d-826a-ffd5bc56b55a

http://www.medu.ir/portaL/Picture/ShowPicture.aspx?ID=c472a5e7-7127-438d-936d-c25f09953019

گزارش از عبداسلام معروفی

کد خبر : ۳۱۸۷۰۹