خبرگزاری کار ایران

رفع مشکلات کارگران مستلزم رفع مشکلات کارفرمایان است

دبیر اجرائی خانه کارگر آذربایجان غربی گفت: چرخ اقتصاد کشورمان به پشتوانه نیروهایی زحمتکش و کم‌‌توقع در عین حال گمنام در حال چرخیدن است، بنابراین برای تامین معیشت آنها هم باید اهتمام ورزید.

به گزارش خبرنگار ایلنا اسلام صادقی عصر امروز در جلسه‌ای که برای بررسی مشکلات کارگران استان در این مجموعه تشکیل شد، اظهار کرد: باید برای رفع مشکلات مختلف موجود در واحدهای صنعتی، تولیدی و کارخانه‌‌های آذربایجان غربی به طور جدی تلاش شده و بستر لازم برای عبور از موانع تولید فراهم شود.

وی ضمن ابراز تاسف از این موضوع که مشکلات و دغدغه‌های موجود در واحدهای تولیدی و صنعتی در جلسات گوناگون با حضور مسئولان دستگاه‌های اجرایی استان و مقامات وزارتی مطرح شده، اما تاکنون برای رفع این سری از مسائل قدمی برداشته نشده‌است، خاطرنشان کرد: امیدوار هستیم که روند فعلی اصلاح شود.

این فعال کارگری با بیان اینکه رفع مشکلات کارگران و طبقه کم‌توان جامعه در گروی رفع مسائل و دغدغه‌های کارخانه‌داران و کارفرمایان است، یادآوری کرد: این دو موضوع به معنای واقعی کلمه لازم و ملزوم یکدیگر هستند، چرا که در صورت بهبود میزان و کیفیت تولید به طور قطع کارگران نیز از حقوق و مزایای بهتری برخوردار می‌شوند.

صادقی قرارداد موقت کار، پرداخت دیرهنگام حقوق و مزایا، قراردادهای سفید امضاء و ... را از جمله دغدغه‌های همیشگی جامعه کارگری استان دانست، خاطرنشان کرد: در مناطق مختلف کشورمان هم اغلب شرایط به این منوال پیش‌ می‌رود، که باید برای اتخاذ تدابیر اساسی در این قبیل موارد اهتمام کرد.

دبیر اجرایی خانه کارگر آذربایجان غربی پیگیری حقوق و مطالبات جامعه تلاشگر و زحمتکش استان را امری لازم و ضروری دانست، بیان کرد: چرخ اقتصاد کشورمان به پشتوانه نیروهایی زحمتکش و کم‌‌توقع در عین حال گمنام در حال چرخیدن است، بنابراین برای تامین معیشت آنها هم باید اهتمام ورزید.

صادقی با بیان اینکه در این مجموعه برای برگزاری دوره‌های آموزشی کوتاه‌مدت رایگان در رشته‌های مختلف برای بانوان و آقایان اهتمام می‌شود، خاطرنشان کرد: همچنین برای مانوس کردن جامعه کارگری استان و فرزندان آنها دارالقرآن هم راه‌اندازی شده‌است، که خوشبختانه مورد استقبال قرار می‌گیرد.

این فعال جامعه کارگری به آغاز مراحل ثبت‌نام آموزش‌های تخصصی قرآن ویژه کودکان سه تا 12 سال به صورت رایگان اشاره کرد و بیان داشت: علاقمندان برای کسب اطلاعات بیشتر به این مجموعه و کارشناسان خانه کارگر استان باید مراجعه کنند، به واسطه این موضوع از سایر برنامه‌‌ها، خدمات و کلاس‌های این مجموعه هم مطلع می‌شوند.

کد خبر : ۳۳۱۱۶۵