خبرگزاری کار ایران

ستاد انتخابات آذربایجان‌غربی:

افزایش تعداد داوطلبان نشانه امید به آینده در میان مردم است

asdasd
کد خبر : ۳۳۳۲۶۳

افزایش تعداد داوطلبان انتخابات‌خبرگان و مجلس شورای اسلامی نشان از افزایش امید به آینده میان مردم و مناسب‌بودن فضا با روی کار آمدن دولت تدبیر و امید است.

به گزارش ایلنا، رئیس ستاد انتخابات آذربایجان‌غربی گفت: افزایش تعداد داوطلبان انتخابات خبرگان و مجلس شورای اسلامی نشان از افزایش امید به آینده میان مردم و مناسب‌بودن فضا با روی کار آمدن دولت‌تدبیر و امید است.

علیرضا رادفر امروز در جمع خبرنگاران از افزایش تعداد داوطلبان در دو انتخابات مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی ابراز خوشحالی کرد و گفت: هر چه تعداد داوطلبان و نامزدها بیشتر باشد امکان انتخاب مردم بیشتر می شود.

وی همچنین بر نقش تاثیرگذار رسانه‌ها برای ایجاد فضای مناسب شور و نشاط انتخاباتی تاکید کرد و افزود: رسانه‌ها باید با رعایت قوانین و مقررات انتخاباتی برای ایجاد فضای مناسب شور و نشاط انتخاباتی تلاش کنند و باعث تقویت و انگیزه مردم برای شرکت در انتخابات شوند.

معاون سیاسی امنیتی استاندار سپس به آمار نهایی ثبت‌نام کنندگان اشاره و اظهار کرد: 444 نفر آمار نهایی ثبت‌نام کنندگان انتخابات مجلس شورای اسلامی و 34 نفر ثبت‌نام کنندگان انتخابات مجلس خبرگان‌رهبری در آذربایجان غربی است.

رادفر افزود: در این دوره در حوزه‌های انتخابیه ارومیه 121 نفر، میاندوآب- شاهین دژ و تکاب 62 نفر، خوی و چایپاره 54 نفر، مهاباد 46 نفر، نقده و اشنویه 41 نفر، ماکو - شوط - پلدشت - چالدران 39 نفر، سلماس 30 نفر، پیرانشهر و سردشت 27 نفر و همچنین بوکان 24 نفر ثبت‌نام کرده‌اند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری آذربایجان‌غربی ادامه داد: در کل استان برای هر کرسی نمایندگی 37 نفر ثبت‌نام کرده‌اند که از این تعداد 38 نفر را بانوان تشکیل می‌دهند در حالی‌که در دوره پیشین انتخابات مجلس شورای اسلامی، تعداد بانوان شرکت‌کننده تنها یک نفر بود.

وی اضافه کرد: 83 نفر از کاندیداها دارای مدرک دکترا، 17 نفر دارای مدرک حوزوی، 18 نفر معادل و 324 نفر فوق‌لیسانس هستند.

وی اظهار کرد: بیشترین گروه سنی ثبت‌نام کنندگان را در این دوره گروه سنی 30 تا 35 سال تشکیل می‌دهند به طوری که 99 نفر در این سنین کاندیدا شده اند.

رئیس ستاد انتخابات آذربایجان غربی ادامه داد: از گروه سنی 71 تا 75 سال نیز تنها یک نفر در این دوره نامزد انتخابات شده است.

وی افزود: در انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی 27 نفر از نمایندگان دوره‌های پیشین مجلس ثبت‌نام کرده‌اند.

به گفته وی به موازات ثبت‌نام از داوطلبان، هیئت‌های اجرایی در شهرستان‌ها شکل گرفته و بررسی سوابق داوطلبان در مراجع چهارگانه ظرف مدت 5 روز از هر استعلام صورت می‌گیرد.

رادفر با اشاره به زمان اعلام اسمی کاندیداهای تائید صلاحیت شده، گفت: پس از طی مراحل قانونی در تاریخ 27 بهمن‌ماه اسامی قطعی نامزدهای تأیید شده انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی توسط وزارت‌کشور به مراکز حوزه‌های انتخابیه اعلام می‌شود و یک روز بعد این اسامی توسط فرمانداران حوزه‌های انتخابیه در اختیار عموم قرار می‌گیرد.

در انتخابات هفتم اسفندماه از استان آذربایجان غربی 12 نماینده برای دهمین دوره مجلس شورای اسلامی و 3 نماینده برای پنجمین دوره مجلس خبرگان‌رهبری و یک نماینده نیز به عنوان منتخب اقلیت‌های دینی برای مجلس دهم انتخاب خواهند شد.

شهرستان‌های ارومیه، خوی، سلماس، ماکو، نقده، پیرانشهر، مهاباد، بوکان و میاندوآب 9 مرکز حوزه اصلی و شهرستان‌های شوط، پلدشت، چالدران، چایپاره، اشنویه، سردشت، شاهین دژ و تکاب 8 مرکز و حوزه فرعی انتخابات در آذربایجان‌غربی اعلام شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز