خبرگزاری کار ایران

فرماندار نقده خبرداد:

وجود بیماری آنفولانزای خوکی در نقده صحت ندارد

asdasd
کد خبر : ۳۳۴۲۱۰

فرماندار نقده گفت:هیچ موردی از اپیدمی آنفولانزای خوکی موسوم به اچ وان ان وان( H1N1) در این شهرستان مشاهده نشده و مردم نگران نباشند.

مرتضی فرامرزی در مصاحبه با خبرنگار ایلنا در نقده گفت:  هیچ موردی از اپیدمی آنفولانزای خوکی موسوم به اچ وان ان وان( H1N1) در شهرستان نقده مشاهده نشده و مردم نگران نباشند.

 فرماندار نقده این را هم گفت که به دلیل شیوع بیماری آنفولانزای خوکی در برخی از استان های کشور، نگرانی هایی در مردم شهرستان نقده بوجود آمده که این بیماری در این شهرستان نیز اپیدمی شود که خوشبختانه تاکنون هیچ موردی از این بیماری در محدوده شهرستان نقده مشاهده و یا گزارش نشده است.

وی در گفته هایش تاکید داشت که مردم در هر شرایط باید اصول بهداشتی را رعایت کنند و با پیشگیری مناسب ، از ابتلا به بیماری از جمله آنفولانزا جلوگیری کنند.

فرامرزی در ادامه افزود: وجود بیماری آنفولانزای خوکی در نقده صحت ندارد و مردم بدون نگرانی به زندگی عادی خود ادامه دهند.

 آنفلوانزای اچ وان ان وان یک بیماری حاد تنفسی و به شدت واگیردار است که منشا آن در ابتدا خوکی بوده اما امروز بر اثر جهش ژنتیکی به راحتی از انسانی به انسان دیگر سرایت می کند.

بسیاری از مردم به دلیل نداشتن شناخت از این بیماری، اصرار بسیاری به شیوه های درمانی مختلف از جمله تزریق واکسن آنفولانزا دارند در صورتی که این واکسن تنها به گروه های هدف مانند زنان بارداری که در مناطق آلوده قرار دارند، کودکان زیر شش سال، پزشکانی که در معرض بیماری قرار دارند و افراد مسنی که در محیط های آلوده قرار دارند تزریق می شود.

شست و شوی مرتب دست ها یکی از مهم ترین راه های پیشگیری از ابتلا به این بیماری است، باید فاصله یک متری با بیماران مشکوک را رعایت کرد.

گفت وگو:سعید فیضی

انتها پیام/

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز