خبرگزاری کار ایران

مدیر کل میراث فرهنگی وگردشگری آذربایجان غربی

ساختمان موزه تاریخی شهرستان بوکان کلنگ زنی خواهد شد

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی از کلنگ‌زنی ساختمان موزه تاریخی شهرستان بوکان خبر داد.

جلیل جباری به خبرنگار ایلنا ، گفت: با توجه به عملکرد خوب اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان در سال جاری و در نتیجه تعامل و همکاری سازنده با دستگاه‌های اجرایی استان شاهد چندمین افتتاح و گلنگ زنی درسطح استان خواهیم بود.

جباری با اشاره به برنامه‌های اجرایی تصریح کرد: امسال علاوه بر اجرای برنامه شاد و متنوع برای پرسنل و خانواده‌هایشان از طریق بخش خصوصی در چهارمین روز از ایام دهه فجر با آرمان‌های والای شهدای انقلاب اسلامی در گلزار شهدای ارومیه تجدید میثاق کرده و به مناسبت این ایام فرخنده جشنواره فرهنگی ـ ورزشی برف و اسکی را درپیست اسکی خوشاکو ارومیه اجرا خواهیم کرد.

جباری با اشاره به برپایی نمایشگاه‌های صنایع دستی افزود: امسال علاوه بر مرکز استان ارومیه در 3 شهر دیگر استان مهاباد، میاندوآب و خوی نمایشگاه‌های صنایع دستی برپاشده و دو جشنواره بازی‌های سنتی و شعر و حیران در مهاباد برگزار خواهد شد .

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی، با اعلام اینکه استان در برپایی نمایشگاه بین‌المللی گردشگری تهران مشارکت خواهد کرد، گفت: این نمایشگاه از اواخر بهمن ماه در تهران تشکیل شده و با هماهنگی انجام شده غرفه مناسبی به استان  اختصاص داده شده تا نسبت به معرفی توانمندی‌های مختلف استان اعم از گردشگری ـ تاریخی و صنایع دستی و سوغات در آن برای بازدید کنندگان ارائه شود.

وی گفت: در دو شهر مهاباد و پیرانشهر با حضور مقامات شهری و استانی 2 واحد هتل و مهمانپذیر جدید افتتاح شده و در شهرستان بوکان نیز ساختمان موزه تاریخی این شهرستان کلنگ زنی خواهد شد.

جباری گفت: درموزه‌های شهرستان‌های میاندوآب و ماکو دو نمایشگاه زیورآلات تاریخی و اشیا مکشوفه و هم چنین نمایشگاه ظروف قاجار در موزه مردم شناسی ارومیه افتتاح خواهد شد.

کد خبر : ۳۴۳۲۳۸