خبرگزاری کار ایران

کارخانجات قند آذربایجان غربی 77 درصد بهای چغندرکاران را پرداخت کرد

asdasd
کد خبر : ۳۴۹۴۳۹

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت: 77 درصد بهای چغندرقند تحویلی به کارخانجات قند استان به چغندرکاران پرداخت شده است.

به گزارش ایلنا، «جمشید دارا» در جلسه کمیته پیگیری مسائل چغندرقند استان، با بیان اینکه امسال یک میلیون و 879 هزار تن چغندر قند در استان تولید شد، اظهار کرد : ارزش ریالی چغندر قند خریداری شده توسط کارخانه‌های قند استان 431 میلیارد تومان است که تاکنون مبلغ 330 میلیارد تومان از چغندر قند تحویلی به چغندرکاران استان به صورت نقدی و یا تحویل شکر پرداخت شده است.

جمشید دارا افزود: باقی‌مانده بهای چغندرقند تحویلی نیز در حدود 100 میلیارد تومان معادل 23 درصد ارزش کل محصول تحویلی به کارخانجات است که در صورت پرداخت یارانه شکر تولیدی از طرف دولت تا پایان سال جاری به کشاورزان پرداخت خواهد شد.

وی در ادامه افزود : طبق مصوبه هیات وزیران به منظور تامین چغندر قند مورد نیاز کارخانجات قند استان، عقد قرارداد کشت و خرید چغندر قند توسط کارخانجات قند سایر استان‌های کشور با چغندرکاران استان در سال 95ممنوع اعلام شده است.

دارا با اشاره به فعالیت پنج کارخانه قند در استان بیان کرد: حداکثر چغندر قند مورد نیاز کارخانه های قند آذربایجان غربی در حدود یک میلیون و 400 هزار تن است که در حال حاضر این کارخانجات یک میلیون و 533 هزار تن چغندر قند از کشاورزان تحویل گرفته اند و 346 هزار تن از چغندرقند تولیدی نیز به کارخانجات قند سایر استانها ارسال شده است.

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان همچنین در این جلسه از مدیران عامل کارخانجات قند استان خواست تا برای پرداخت مابقی مطالبات چغندرکاران منتظر یارانه دولتی نباشد و با تامین نقدینگی لازم نسبت به پرداخت بهای چغندر کاران تا پایان سال جاری هر چه سریعتر اقدام کنند.

در ادامه این جلسه برنامه کشت و تولید چغندر قند استان در سال 95 ،به تفکیک شهرستان و کارخانجات قند به مدیران عامل کارخانه ها و مدیران جهاد کشاورزی شهرستانهای تابعه ابلاغ گردید که برنامه پیش بینی شده برای کشت این محصول در سال 95 در حدود 23 هزار هکتار و با تولید یک میلیون و 400 هزار تن تعیین شده است.

همچنین در این جلسه برای تغییر در شیوه آبیاری مزارع چغندر قند به دلیل صرفه جویی در مصرف آب تاکید شد که بر اساس برنامه ابلاغی وزارت جهاد کشاورزی در حدود 2500 هکتار از مزارع چغندر قند استان در سال 95 به صورت روش میکرو با استفاده از نوار تیپ تغییر روش آبیاری انجام گیرد که توزیع شهرستانی آن نیز صورت گرفته و طی هفته آینده به شهرستانهای تابعه ابلاغ خواهد شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز