خبرگزاری کار ایران

با حضور معاون وزیر و رئیس سازمان دامپزشکی؛

شرکت واکسن‌سازی تب‌برفکی مهاباد افتتاح شد

asdasd
کد خبر : ۳۵۱۰۶۳

واحد واکسن‌سازی تب‌برفکی شرکت فراورده‌های زیستی روناک در مهاباد افتتاح شد.

به گزارش ایلنا ، رئیس سازمان دامپزشکی کشور در آئین افتتاح و رونمایی از واکسن‌های تولیدی این شرکت ضمن تشریح اهمیت بیماری تب برفکی و تلفات ناشی از آن بیماری از ارزش کار تولید این واکسن که با همت بخش خصوصی صورت گرفته، گفت: تولید این واکسن در کنترل بیماری پرتلفات تب‌برفکی نقش موثری دارد و جزو سه کشور تولید کننده این محصول خواهیم بود.

مهدی خلج با بیان اینکه توانسته‌ایم با کنترل و پیشگیری، این بیماری را نسبت به گذشته 30 درصد کاهش بدهیم، افزود: تامین بهداشت دام و کنترل بیماری‌های دامی در کشور از اهمیت فراوانی برخوردار است و در این میان بیماری تب برفکی به علت آن که از مهمترین بیماری‌های دامی به شمار می رود، نیاز به توجه و برنامه ریزی بیشتری دارد.

وی یکی از معیارهای تحقق برنامه ششم توسعه را توجه به اقتصاد مقاومتی ذکر کرد و گفت: توجه به تولید بومی، استفاده از ظرفیت های ملی و دانش محور در اولویت سازمان دامپزشکی کشور قرار دارد.

معاون وزیر و رئیس سازمان تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی کشور نیز در ادامه با بیان اینکه موسسه رازی یکی از موثرترین موسسه‌های خاورمیانه است، گفت: موسسه سرم‌سازی رازی یکی از این مراکزی است که سعی شده تولیدات آن به بخش‌خصوصی واگذار شود که کارخانه سرم‌سازی روناک مهاباد نخستین واحد از این دست است.

اسکندر زند با بیان اینکه مشارکت دادن بخش‌خصوصی به ویژه در امر تولید واکسن یکی از اهداف سازمان تحقیقات کشاورزی است، افزود: واگذاری تولید سرم و واکسن به بخش خصوصی ابلاغ شده و هم اکنون به دنبال زیرساخت‌های لازم در این زمینه هستیم که بر همین اساس تعداد دیگری از محصولات تولیدی موسسه رازی و دانش تجمیع یافته این موسسه در این زمینه به بخش خصوصی واگذار خواهد شد.

همچنین با حضور معاون وزیر و رئیس سازمان تحقیقات و دکتر خلج رئیس سازمان دامپزشکی کشور و هیات همراه از شرکت تولیدی خوراک دام و طیور کیوان مرغ پرطلای مهاباد واحد نمونه یک کار آفرین موفق بازدید به عمل آمد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز