خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری خبر داد

پارک‌های بانوان ارومیه گسترش می‌یابد

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری ارومیه اعلام کرد: در حال حاضر پارک حلاوت کار واقع در نبش جاده دریا و کمربندی خاتم الانبیا(ص) از 70 درصد پیشرفت برخوردار است و به زودی عملیات ساخت مراکز خدماتی، فرهنگی و هنری پارک آغاز می‌شود.

علی شایگان در گفت وگو با خبرنگار ایلنا با بیان وضعیت ساخت پارک حلاوت کار در فضای سبز منطقه 2، گفت: در حال حاضر پارک حلاوت کار واقع در نبش جاده دریا و کمربندی خاتم الانبیا(ص) از 70 درصد پیشرفت برخوردار است و به زودی عملیات ساخت مراکز خدماتی، فرهنگی و هنری پارک آغاز می‌شود.

وی با اشاره به وجود پارک بانوان نرگس منطقه 4 و احداث 2 پارک حلاوت کار و فدک به ترتیب در منطقه 2 و 5 شهرداری ارومیه، گفت: در مناطق یک و3 شهر ارومیه نیز طرح جانمایی پارک برای بانوان منطقه اجرا می‌شود.

وی با بیان این‌که سرانه فضای سبز 8/5متر مربع است، افزود: این میزان فضای سبز هم اینک ارومیه را جزء شهرهای برتر کشور در حوزه فضای سبز قرار داده است با این وجود براساس برنامه ریزی صورت گرفته، سال 95 نیز یک متر دیگر به سرانه فضای سبز شهر افزوده خواهد شد.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری ارومیه یادآور شد: 174 هکتار باغ دایر در ارومیه وجود دارد که در تعدیل و تلطیف هوای این شهر نقش بسزایی ایفا می‌کنند.

وی از توسعه تفرجگاه‌های طبیعی در اطراف ارومیه خبر داد و گفت: ایجاد کمربند سبز ارومیه با هدف تقویت و احیای توان اکولوژیکی محیط پیرامون،کمک به کاهش آلودگی، افزایش سطح فضای سبز در حاشیه شهر و ارتقای سرانه فضای سبز، جلوگیری از ساخت وساز غیرمجاز و گسترش بی‌رویه شهر و  استفاده از مناطق کوهستانی اطراف شهر ارومیه از ضروریات حوزه فضای سبز شهر ارومیه است.

کد خبر : ۳۵۱۵۴۳