خبرگزاری کار ایران

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خبر داد:

آغاز مانور نیروهای یگان حفاظت در آستانه آغاز هفته منابع طبیعی در آذربایجان غربی

asdasd
کد خبر : ۳۵۲۴۳۵

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری آذربایجان غربی گفت: نیروهای یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی استان با تمام تجهیزات و نیروهای خود مانور یگان حفاظت را با همکاری ارگان‌های ذیربط در استان به نمایش گذاشتند.

رحمان وهاب زاده در گفت وگو با خبرنگار ایلنا، گفت: بی شک آمادگی و به روز بودن برای حفاظت از عرصه های ملی یکی از مولفه های مهم در حراست از انفال است. آماده بودن نیروها و تجهیز امکانات برای مقابله با پدیده هایی همچون آتش سوزی و سیل در عرصه های ملی از موضوعات مهم برای مجموعه منابع طبیعی است که در این مانور شاهد این توانایی و آمادگی هستیم.

وی درباره هدف از برگزاری این مانور گفت: آذربایجان‌غربی بیش از دو میلیون و هفتصد هزار هکتار عرصه ملی دارد که کار حفاظت و احیاء آن بدون تعامل و مشارکت مردمی امکان پذیر نیست . از سویی دیگر ارتقاء توان فیزیکی یگان حفاظت منابع طبیعی از اهداف مهم اداره کل است که خوشبختانه در سال‌های اخیر با عنایت مقامات عالی استانی و کشوری در سطح سازمان جنگل امکانات نسبتا" خوبی را برای یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی گرد آورده ایم، خصوصا" تجهیز این یگان به امکانات سخت‌افزاری از قبیل خودروهای اطفاء حریق و راه‌اندازی مرکز کنترل عرصه‌های ملی ( مانیتورینگ) از عمده کارهای شاخص بوده است که همه ساله در راستای ارتقاء این بخش، تصمیم به اجرای مانور و به نمایش گذاشتن توان این یگان هستیم.

سرهنگ یوسفعلی ابراهیم پور فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی استان نیز در این خصوص گفت: سربازان عرصه های ملی در همه حال آماده برخورد با متصرفان و سودجویان در عرصه های ملی هستند و به این منظور به نمایش گذاشتن این توان از بارزترین وظایف یگان است.

وی افزود: خوشبختانه تعامل بسیار خوبی با دستگاه‌هایی نظیر سازمان آتش نشانی ، پلیس راهور، هلال احمر، اورژانس استان ، تشکل‌های مردمی و سازمان‌های غیر دولتی و نیروهای هوایی ارتش مستقر در آذربایجان‌غربی و نیروهای پاراگلایدر در این مانور وجود داشته است که به همت و یاری این عزیزان این مانور برگزار شد و امیدواریم در حراست و حفاظت از انفال این همدلی و همیاری همچنان برقرار باشد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز