خبرگزاری کار ایران

رئیس اداره حفاظت محیط زیست خبر داد:

شکارچیان غیرمجاز لاک پشت در ارومیه دستگیر شدند

asdasd
کد خبر : ۳۵۲۵۵۴

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان ارومیه از کشف و ضبط 18 عدد لاک پشت توسط شکارچیان غیرمجاز در شهرستان ارومیه خبر داد.

مختار خانی در گفت وگو با خبرنگار ایلنا، افزود: ماموران یگان حفاظت محیط زیست در پی انجام ماموریت های گشت و کنترل ویژه ایام نوروز موفق به دستگیری دو نفر از متخلفان شکار و صید شدند.

به گفته وی، متخلفان همزمان با نزدیک شدن به ایام نوروز، اقدام به فروش دوزیستان از جمله لاک پشت در میادین اصلی شهر  ارومیه کرده بودند.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه از دستگیر شدگان تعداد 18 قطعه لاک پشت کشف و ضبط شد، افزود: در سال های اخیر به ویژه در آستانه نوروز خرید و فروش و قاچاق برخی از گونه های دوزیستان در سطح شهرها و اماکن مختلف شیوع یافته است که غیرقانونی و جرم محسوب می شود.

وی با ابراز تاسف از ورود انواع دوزیستان از جمله لاک پشت گوش قرمز به سفره های هفت سین در سال های اخیر، خاطرنشان کرد: لاک پشت گوش قرمز گونه ای غیر بومی و مهاجم است که در صورت وارد شدن به آب های داخلی به ماهی ها و حتی لاک پشت های بومی حمله و آن ها را تلف می کند، همچنین ناقل بیماری برای انسان هاست.

وی تصریح کرد: پرونده ای در این خصوص تشکیل و تحویل مراجع قضایی شهرستان شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز