خبرگزاری کار ایران

پس از دو روز مسابقه

پایان مسابقات قهرمانی سامبو جوانان و بزرگسالان کشور در بوکان

asdasd
کد خبر : ۳۵۲۹۵۸

مسابقات قهرمانی سامبو جوانان و بزرگسالان کشور در شهرستان بوکان به کار خود پایان داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، مسابقات قهرمانی سامبو جوانان و بزرگسالان کشور از صبح پنجشنبه به مدت دو روز در سالن سه هزار نفری میلاد نور مجموعه ورزشی بوکان برگزار شد.

این دوره از مسابقات در دو رده سنی جوانان و بزرگسالان در دو بخش سامبو ( کشتی) و کامبت سامبو ( مسابقات آزاد) و در 9 وزن برگزار می شود.

در این مسابقات 180 ورزشکار در قالب 22 تیم از استان های مختلف سراسر کشور حضور دارند که طی دو روز با هم به رقابت خواهند پرداخت.

نفرات برتر هر وزن به مسابقات آسیایی که خرداد ماه سال آینده در کشور کره جنوبی برگزار می شود، اعزام می شوند.

در بخش جوانان، تیم کردستان اول شد و همدان و خوزستان دوم و سوم شدند.

در بخش بزرگسالان نیز آذربایجان غربی به جایگاه نخست دست یافت و گیلان و تهران در جایگاه دوم و سوم قرار گرفتند.

سامبو یک رشتهٔ جدید رزمی محسوب می شود که در دههٔ 1920 در ارتش شوروی به منظور تقویت توانایی مبارزهٔ تن به تن سربازان پایه گذاری شده و سپس به عنوان یک رشته جدید در جهان توسعه پیدا کرد.

این رشته بر فنون گلاویزی و پرتابی تأکید دارد و تلفیقی از مؤثرترین تکنیک های چندین رشتهٔ دیگر از جمله جودو ژاپنی، کشتی آزاد و فرنگی و سبک های محلی کشتی آسیای میانه و قفقاز است.

ویکتور اسپیریدونوف و واسیلی اوشچپکوف پایه گذاران سامبو هستند.

آنها دو سبک متفاوت را پایه گذاری کرده بودند که در نهایت با یکدیگر ادغام شده و سامبو نام گرفت که نام اختصاری یک واژه روسی به معنی مبارزهٔ بدون سلاح است.

انتهای پیام/
رضا سلیمانی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز