خبرگزاری کار ایران

فرماندار شهرستان چایپاره

قاچاق کالا ضربه جبران ناپذبری بر اقتصاد وارد می‌کند

فرماندار شهرستان چایپاره گفت: قاچاق کالا جلو تولید ملی را می‌گیرد و ضربه جبران‌ناپذیری بر اقتصاد کشور و به خصوص استان‌های مرزی وارد می‌کند.

به گزارش ایلنا، مرتضی اصغری در جلسه کمیسیون فرعی برنامه‌ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز این شهرستان که در محل فرمانداری تشکیل شده بود بر اهمیت برخورد با قاچاق کالا و ارز در این شهرستان تاکید کرد و گفت: قاچاق کالا جلو تولید ملی را می‌گرد و ضربه جبران‌ناپذبری بر اقتصاد کشور و به خصوص استان‌های مرزی وارد می‌کند.

وی با بیان اینکه الحمدا... با سیاست‌های دولت تدبیر و امید مشکلاتی که مربوط به تحریم بود حل شده است و باید ما در سال جدید تمام هم و غم خود را برای برجام اقتصادی و خروج رکود و رفع معضل بیکاری بکار ببندیم.

فرماندار شهرستان چایپاره از پدیده قاچاق به عنوان اقتصاد پنهان نام‌برده است و افزود: طبق آمارهای نهاد ریاست جمهوری ضرر و زیان قاچاق کالا و ارز در کشور 105 هزار تومان برای هر نفر است.

اصغری در بخش دیگری از سخنان خود به مشکلات اقتصادی کشور اشاره کرد و گفت: کلید حل تمامی این مشکلان سیاست‌های اقتصاد مقاومتی است که از طریق مقام معظم رهبری به تمام دستگاه‌ها ابلاغ شده و رئیس جمهور، معاون اول خود را مسئولی پیگیری این سیاست‌ها قرار داده است.

فرماندار شهرستان چایپاره در بخش پایانی سخنان خود روز موفقیت تمام کشورهای پیشرفته را بها دادن به تولید داخلی دانسته و افزود: سوای سود قاچاق که انگیزه مناسبی برای قاچاقچیان است دشمنان نیز برای ضربه زدن به اقتصاد ایران برنامه‌ریزی گسترده‌ای کردند که متوسط استان آذربایجان غربی بعنوان یکی از مناطق هدف آنهاست.

کد خبر : ۳۵۳۹۷۹