خبرگزاری کار ایران

رئیس اداره حفاظت محیط زیست نقده خبر داد:

دستگیری شکارچی متخلف در تالاب شورگل حسنلوی شهرستان نقده

asdasd
کد خبر : ۳۵۴۸۸۸

رئیس اداره حفاظت محیط زیست نقده گفت: یک نفر شکارچی متخلف که اقدام به شکار پرنده در تالاب بین المللی حسنلو می‌کرد توسط مأمورین یگان حفاظت این شهرستان دستگیر شد.

فرامرز سفری در گفت وگو با خبرنگار ایلنا، گفت: از نامبرده یک قبضه اسلحه شکاری 8 تیر به همراه یک قطعه لاشه چنگر کشف و پرونده‌ای در این زمینه تشکیل و متهم تحویل مقامات قضایی شد.

سفری افزود: تالاب آق قلعه 310 هکتار مساحت داشته و احیای کامل این تالاب و فراهم شدن شرایط مناسب برای لانه سازی و جوجه آوری پرندگان باعث شده که علاوه بر گونه‌های معمول، گونه های بسیار نادر نیز در این تالاب لانه سازی و جوجه آوری کنند.

وی افزود: در این تالاب انواع پرندگان آبزی و کنارآبزی شامل انواع مرغابی، چنگر، عقاب تالابی، خوتکا و پرستوی دریایی نیز جوجه آوری می کند.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست نقده افزود: تالاب حسنلو (آق قلعه) که در سال 1386 با همکاری تشکل ها و جوامع محلی روستای حسنلو احیاء شده، اکنون به مهمترین محل برای زیست و جوجه آوری بسیاری از پرندگان آبزی و کنار آبزی در این شهرستان تبدیل شده است.

سفری گفت: شرایط مناسب زیستی این تالاب را به یکی از استراحتگاه ها و زیستگاه های مهم پرندگان در شمال غرب کشور تبدیل کرده که همه ساله پذیرای شمار زیادی از انواع پرندگان مهاجری است که در مسیر پرواز خود وارد این تالاب می شوند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز