خبرگزاری کار ایران

تعداد ۱۲ نفر از صیادان

رهاسازی 40 بال کبک در دامن طبیعت شهرستان مهاباد

رئیس اداره حفاظت محیط زیست مهاباد از رهاسازی ۴۰ بال کبک توسط دوستداران محیط زیست در دامن طبیعت خبر داد.

«کامران حسینی» در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایلنا، گفت: در یک اقدام خداپسندانه تعداد۱۲ نفر از صیادان زنده گیری کبک و شکارچیان با پایان یافتن زمستان، در آستانه سال نو و با هدف آشتی با طبیعت، اندیشه ندامت را ازعمل غیر مجاز شکار و زنده‌گیری پرندگان بارهاسازی ۴۰ قطعه کبک در دامن طبیعت ثابت کردند.

وی اضافه کرد: آیین رهاسازی این کبک‌ها با حضور جمعی از دوستداران محیط زیست و شکارچیان این شهرستان در منطقه کوهستانی سه کانیان مهاباد برگزار شد این تعداد شکارچی کبک در روزهای اخیر با مراجعه به اداره محیط زیست مهاباد ضمن پشیمانی و اظهار ندامت از شکار، از این اداره خواستند تا این کبک هارا رهاسازی کنند.

وی با اشاره به ایجاد موجی از پشیمانی از شکار در بین شهروندان مهابادی اظهار کرد: امسال در پنج نوبت شکارچیان این شهرستان اقدام به رهاسازی کبک‌ها و شکستن قفس‌های نگهداری کبک کرده و در این برنامه‌ها مشارکتی ۹۹ بال کبک‌‌ رهاسازی شد.

وی با قدردانی از این شکارچیان که به جمع همیاران جدید طبیعت و محیط زیست پیوسته‌اند، بیان کرد: برای نگهداری و حفاظت از محیط زیست، اقشار مختلف مردم باید تلاش کنند تا این گنجینه گرانب‌ها به خوبی حفاظت و به نسل‌های آینده تحویل داده شود.

اداره مهاباد به دلیل اقدامات وسیع در زمینه آموزش درسطح مدارس ودربین مردم وانتقال فرهنگ محیط زیست به خانواده‌ها وهمچنین گشت وکنترل مستمر مأمورین یگان حفاظت توانسته است به توفیقات بسیاری در راستای فرهنگسازی وپیشگیری از شکار وصید دست پیدا کند.

کد خبر : ۳۵۵۴۰۵