خبرگزاری کار ایران

فرمانده انتظامی خوی خبر داد

تشکیل پرونده برای 49 مجرم فضای مجازی در شهرستان خوی

فرمانده نیروی انتظامی خوی گفت: در بحث فضای مجازی پلیس فتای شهرستان خوی توانسته برای 49 مورد جرایم سایبری تشکیل پرونده دهد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خوی، سرهنگ اسفندیار احمدی امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به نزدیکی چهارشنبه آخر سال اظهار کرد: جشن چهارشنبه آخر سال یک جشن باستانی و یک کار اجتماعی است و هیچ موضوع امنیتی ندارد.

وی افزود: البته چارچوب‌هایی نیز وجود دارد که برای جلوگیری از تخریب اموال عمومی و دولتی تدابیری اندیشیده شده و به‌ دلیل اینکه در چهارشنبه آخر سال تردد مردم در خیابان‌ها افزایش می‌یابد بنابراین از مردم خواهشمند است که در این ایام حدالمقدور از خودرو شخصی استفاده نکنند.

وی با اشاره به بخشی از عملکرد نیروی انتظامی شهرستان خوی در سال 94 گفت: نیروی انتظامی شهرستان خوی در امسال موفقیت‌های بسیاری را بدست آورده است که می‌توان به کاهش 20 درصدی مهار سرقت‌ها، کشف 93 درصدی کشفیات و کاهش 33 درصدی جرایم خشن اشاره کرد.

فرمانده انتظامی خوی به تعداد تماس‌ها با 110 اشاره کرد و گفت: در سال 94 تعداد 36هزار تماس مردمی با سامانه 110 داشتیم که از این تعداد 24900 مورد منجر به عملیات شده است.

احمدی بیان کرد: در بحث فضای مجازی پلیس فتای شهرستان خوی توانسته برای 49 مورد جرایم سایبری تشکیل پرونده دهد که 46 فقره از آنها کشف شدند و بازده زمانی کشف آنها حدود 13 روز بود که در این راستا 40 نفر دستگیر شده و در کل می‌توان گفت که 94 درصد از جرایم سایبری کشف شدند.

وی افزود: اخیراً یک زنی که اصالتاً از شهر دیگر بود و در خوی اقدام به دزدیدن طلاجات دختربچه‌ها می‌کرد و باعث نگرانی‌هایی در خانواده‌ها شده بود، دستگیر شده است.

احمدی تصریح کرد: سال 94 نسبت به سال گذشته، سرقت‌ها در خوی 20درصد کاهش یافته است.

فرمانده نیروی انتظامی افزود: اما در بحث راهنمایی و رانندگی، امسال چهار هزار و 325 مورد توقیف خودرو انجام شد که 26 درصد افزایش و دو هزار و 350 مورد نیز توقیف موتورسیکلت بوده که 9 درصد افزایش را نشان می‌دهد و آمار تصادفات فوتی نیز برابر با سال گذشته بوده است.

کد خبر : ۳۵۵۶۴۴