خبرگزاری کار ایران

استاندار آذربایجان غربی مطرح کرد:

ضرورت فضاسازی لازم برای شتاب‌بخشی به طرح سوادآموزی در آذربایجان غربی

asdasd
کد خبر : ۳۵۶۱۳۹

استاندار آذربایجان غربی بر لزوم فضاسازی لازم برای شتاب بخشی به طرح سوادآموزی استان تاکید کرد.

به گزارش ایلنا، قربانعلی سعادت در دهمین و آخرین جلسه شورای آموزش و پرورش استان در سال 94 که با حضور اعضای این شورا در سالن جلسات حوزه استاندار برگزار شد، اهتمام و جدیت تمامی دستگاه‌های عضو شورای آموزش و پرورش را در جهت جذب و آموزش بی سوادان و بازماندگان از تحصیل در استان خواستار شد و افزود: فضاسازی لازم برای شتاب بخشی به اجرای طرح سوادآموزی در سطح استان و تمامی شهرستان ها باید صورت گیرد.

سعادت همچنین از آموزش و پرورش استان خواستار برگزاری یک گردهمایی آموزشی توجیهی مرتبط با طرح سوادآموزی در اوایل سال جدید شد و اظهار داشت: باید با معرفی الگوها و چهره های موفق در سوادآموزی و تبیین اهمیت سواد و آموزش از طریق صداوسیما و سایر دستگاه‌های فرهنگی، بازماندگان از تحصیل و بی سوادان را بیش از پیش برای شرکت در طرح سوادآموزی، ترغیب و تشویق کنیم.

وی ارتقای نرخ سواد و جبران عقب ماندگی های استان در این زمینه را از مهمترین سیاست های مدیریت ارشد استان برشمرد و گفت: مجموعه مدیریتی استان اهمیت ویژه ای برای تعلیم و تربیت دانش آموزان و همچنین ریشه‌کن سازی بی سوادی در استان قائل است و در این راستا آموزش و پرورش استان حتی به برخی از روستاهای استان که فقط یک دانش آموز دارند نیز معلم اعزام کرده است.

وی در پایان با بیان اینکه سوادآموزی یک رسالت بزرگ برای نظام و دولت به شمار می رود، افزود: در استان نیز انتظار می رود با همکاری و هماهنگی تمامی دستگاه‌ها و برنامه ریزی جامع و دقیق، طی چند سال آینده، بی سوادی را در استان ریشه کن ساخته و جایگاه استان را در نرخ سواد بهبود بخشیم.

سید مصطفوی مدیرکل آموزش و پرورش استان نیز در این جلسه ضمن ارائه گزارشی از عملکرد این اداره کل در راستای اجرای طرح سوادآموزی در استان گفت: در سال 94، جذب و آموزش 39 هزار بیسواد و بازمانده از تحصیل برای استان سهمیه تعیین شده بود که خوشبختانه امسال نسبت به جذب 42 هزار بی سواد در استان اقدام شد.

وی ادامه داد: در همین راستا بر اساس ارزیابی های صورت گرفته از سوی وزارت آموزش و پرورش، استان آذربایجان غربی در بین استان های کشور، رتبه سوم را در امر جذب و آموزش بی سوادان کسب کرده است.

در این جلسه همچنین نجفی معاون سوادآموزی آموزش و پرورش استان گزارشی در رابطه با برنامه شتاب بخشی سوادآموزی استان ارائه کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز