خبرگزاری کار ایران

توزیع اقلام مورد نیاز اجرای طرح‌های نوروزی در شعب هلال احمر آذربایجان غربی

همزمان با آغاز سراسری اجرای طرح های نوروزی اقلام، تجهیزات و بسته های امدادی، آموزشی، فرهنگی و تبلیغی مورد نیاز در اجرای طرح ملی امداد و نجات ، ایمنی و سلامت مسافران نوروزی در بین شعب شهرستانی جمعیت هلال احمر آذربایجان غربی توزیع شد.

عباس سید زکریائی در حاشیه طرح توزیع اقلام و تجهیزات مورد نیاز اجرای طرح‌های نووزی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، گفت: به دلیل گستردگی فعالیت جمعیت هلال احمر در ایام اجرای طرح ملی امداد و نجات، ایمنی و سلامت مسافران نوروزی و تعدد پایگاه‌ها امدادی و پست‌های ایمنی و سلامت و به منظور ارتقاء سطح آمادگی انبارهای شعب شهرستانی، اقلام امدادی، آموزشی، فرهنگی و تبلیغی حوزه‌های امداد و نجات، امور جوانان و روابط عمومی و همچنین تجهیزات مورد نیاز اسکان مسافران نوروزی در بین 18 شعبه این جمعیت تقسیم شد.

سید زکریائی در تشریح اقلام توزیعی معاونت امداد و نجات اظهار کرد: از جمله اقلام توزیع شده این معاونت می‌توان به بسته‌های تغذیه اضطراری در راه ماندگان، اقلام و تجهیزات امداد و کمک‌های اولیه، تابلو راهنمای پایگاه‌ها، پوستر و بروشورهای آموزشی، لباس، کفش و تجهیزات مورد نیاز امدادگران، پتو و موکت، کنسرو ، برنج، روغن، قند، چای و ... اشاره کرد.

وی افزود: از جمله اقلام تهیه شده برای توزیع در بین شهرستان‌های آذربایجان غربی توسط معاونت امور جوانان این جمعیت می‌توان از چادرهای سه لایه اقلیمی، خیمه نماز، دستگاه تست فشار و قند خون، دوچرخه به منظور اجرای طرح سحاب، تجهیزات و امکانات مورد نیاز برای بازی کودکان، بروشور و پوسترهای فرهنگی و آموزشی، نقشه و کتابچه، لباس و اقلام هویتی امدادگران، کارت‌های شکیل حاوی دعای سفر و ذکر ایام هفته و ... نام برد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر آذربایجان غربی اختصاص چادرهای سه لایه اقلیمی را از جمله ویژگی‌های سخت افزاری در اجرای طرح ملی ایمنی و سلامت مسافران نوروزی خواند و گفت: این چادر ها در برابر باد و باران آسیب پذیری کمتری دارند و بر اساس اقلیم و شرایط جغرافیایی استان طراحی شده‌اند.

سید زکریائی بخش دیگری از اقلام توزیع شده را متعلق به حوزه روابط عمومی جمعیت هلال احمر آذربایجان غربی دانست و تصریح کرد: اقلام مناسبتی، پرچم، بنر، پوستر، بروشور، کتابچه و لوح‌های فشرده مختلف آموزشی، فرهنگی و تبلیغی توسط این حوزه به منظور آگاهی بخشی، آموزش، پیش گیری و راهنمایی هموطنان و مسافرین نوروزی آماده شده است.

کد خبر : ۳۵۶۴۷۹