خبرگزاری کار ایران

با حضور جمعی از مسئولان؛

3 بازارچه آثار صنایع دستی نوروزی در مهاباد افتتاح شد

asdasd
کد خبر : ۳۵۶۸۱۷

3 بازارچه آثار صنایع دستی با حضور جمعی از مسئولان استان در شهرستان مهاباد افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، جلیل جباری با تقدیر از تشکیل نمایشگاه‌های دائمی صنایع دستی در مهاباد از مسئولان خواست برای برپایی نمایشگاه های دائمی با هنرمندان این شهرستان مشارکت داشته باشند .

وی گفت: بسیاری از هنرمندان صنایع دستی استان مدیریت خوبی در زمینه بازاریابی و فروش محصولات خود ندارند و همین امر باعث می شود نتوانند محصولات تولید شده خود را در بازارهای داخلی و خارجی به فروش برسانند .

مدیرکل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری استان افزود: میراث فرهنگی در نظر دارد دوره های آموزشی مختلفی را برای هنرمندان و مسئولان کارگاه های صنایع دستی استان در زمینه بازاریابی و فروش محصولات برگزار کند .

جباری همچنین در این بازدید از آمادگی اداره کل میراث فرهنگی استان برای مشارکت در ساخت یک نمایشگاه دائمی آثار صنایع دستی در شهرستان مهاباد با مشارکت دستگاه های اجرایی این شهرستان به ویژه شهرداری خبر داد .

بر اساس این گزارش شهرستان مهاباد یکی از قطب های مهم صنایع دستی آذربایجان غربی به شمار می رود . قالی و گلیم، منجوق دوزی، پولک دوزی، سکه دوزی، سوزن دوزی، سجاده بافی، صنایع چرمی، رو دوزی، لحاف دوزی، قرقره بافی، منبت کاری روز چوب و چرم، بافت پارچه مخصوص لباس کردی، خراطی، جاجیم بافی و چاقو سازی از مهمترین آثار صنایع دستی به نمایش گذاشته در این نمایشگاه ها بود .

گفتنی است از مجموع 17 اثر صنایع دستی استان که در سال گذشته موفق به دریافت نشان ملی در کشور شدند، شش اثر متعلق به هنرمندان شهرستان مهاباد بود .

این بازارچه ها بصورت تمام وقت از 1 الی 15 فروردین ماه 1395 در شهرستان مهاباد برای بازدید مسافرین نوروزی و عموم مردم دایر است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز