خبرگزاری کار ایران

رئیس اداره صنعت، معدن وتجارت بوکان خبر داد

4500 مورد بازرسی از واحدهای صنفی و غیر صنفی بوکان

رئیس اداره صنعت، معدن وتجارت بوکان گفت: در سال گذشته تعداد 4500 مورد بازرسی از واحدهای صنفی و غیر صنفی این شهرستان صورت گرفته است.

حسن عبدی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در رابطه با عملکرد سال گذشته اداره صنعت، معدن وتجارت شهرستان بوکان، اظهار کرد: از بازرسی‌های صورت گرفته تعداد623 مورد منجر به تشکیل پرونده به ارزش ریالی 6881077372 ریال که افزایش صد در صدی تشکیل پرونده تخلفات را به نسبت سال 1393 داشته و همچنین کلیه واحدهای نانوایی سهمیه بگیر در چهارچوب قانون نظام صنفی ساماندهی شدند؛ و در طرح نوروزی سالجاری تعداد 950 مورد بازرسی از واحدهای صنفی و غیر صنفی شهرستان صورت گرفته که از این تعداد 120 واحد منجر به تنظیم پرونده با اکثریت بندهای گرانفروشی، تقلب، کم فروشی، عدم درج قیمت و عدم رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و با ارزش ریالی 268696024 ریال شد و عمده تخلفات و بازرسی‌ها مربوط به شیرینی، غذاخوری ها، پوشاک و نانوایی بود.

عبدی افزود: نظارت ویژه بر هتل‌ها و غذاخوری‌ها به همراه تیم مشترک با شبکه بهداشت و میراث فرهنگی و دامپزشکی انجام شد.

وی در رابطه با عملکرد حوزه بازرگانی داخلی و توسعه تجارت این شهرستان  هم گفت: جلسات کمیسیون نظارت به صورت مستمر و با جدیت برگزار و نرخ گذاری کالا و خدمات در جلسات مختلف پیگیری شده ؛ و بر اساس تبصره 3 ماده 22 قانون نظام صنفی انتخابات 13 اتحادیه صنفی مشاورین املاک و خودرو ، تولیدکنندگان مصالح ساختمانی، تعمیرکاران لوازم برقی، خواربارفروشان ، اغذیه فروشان، مصالح فروشان ساختمانی، آرایشگران زنانه ، عکاسان و فیلمبرداران، نانوایان، کتابفروشان، لوازم یدکی، پوشاک فروشان، بزازان با حضور پرشور اصناف در آبان و آذرماه سال‌جاری برگزار شد.

عبدی تصریح کرد: دوره‌های آموزشی در مواد قانون نظام صنفی، کارآفرینی، آیین نگارش و ... برای کلیه پرسنل اتاق اصناف و اتحادیه های صنفی و همه اعضای هیأت مدیره اتحادیه در دی و بهمن ماه سال گذشته برگزار شد؛ و کلاس‌های آموزشی به تعداد 1338 نفر به میزان 3990 ساعت برای اصناف برگزار شد.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت  بوکان در بخش صنعت و معدن نیز هم اظهار کرد: از تعداد 154 واحد صنعتی موجود تعداد 98 واحد فعال که به طور مستمر بازدید شده اند و سعی در تسهیل مشکلات واحدهای صنعتی از جمله تامین اجتماعی ، مالیاتی، تامین برق و ... کرده و در سال گذشته واحدهای صنعتی فاز دوم شرکت سازه کشت کاوه، تولید دستکش صنعتی، نان صنعتی و واحد فنی و مهندسی تولید – توزیع صنعت برق آژند افتتاح شد.

وی افزود: از تعداد 35 مجوز صادره معدن، تعداد 13 واحد که در سال 1394 فعالیت داشته اند و به صورت مستمر بازدید شده‌اند.

کد خبر : ۳۵۷۳۴۰