خبرگزاری کار ایران

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان میاندوآب

سیمینه رود میاندوآب را غافلگیر کرد

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان میاندوآب گفت: بارش‌های اخیر در این شهرستان موجب افزایش دبی آب سیمینه رود و سیل در این رودخانه شد.

اکبر محمدیان در گفت وگو با خبرنگار ایلنا از ارومیه در این باره گفت: سیمینه رود یک رودخانه فصلی است وتقریباً شش ماه از سال، آب در آن جاری است ولی خوشبختانه بارش‌های خوب سال گذشته و بارش‌های اخیر ابتدای سال جدید این رودخانه را تا حدودی از حالت فصلی خارج کرده است.

وی افزود: در جریان بارش‌های دو روز اخیر در شهرستان میاندوآب و بازدید و بررسی رودخانه سیمینه رود، دبی آب آن تا حدود 80متر مکعب در ثانیه افزایش یافته و به صورت سیل در رودخانه جاری شده است.

محمدیان افزود: ادامه روند بارش‌ها و افزایش آب رودخانه‌ها خصوصاً سیمینه رود و زرینه رود در شهرستان میاندوآب ، درجهت تثبیت آب دریاچه ارومیه و در  راستای احیاء آن موثر خواهد بود.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان میاندوآب اظهار کرد: حدود 50 درصد آب دریاچه ارومیه از طریق رودخانه‌های زرینه رود و سیمینه رود میاندوآب تامین می‌شود.

شایان ذکر است رودخانه سیمینه رود از کوهستان‌های سقز و بوکان سرچشمه گرفته و به طول حدود 80کیلومتر درنهایت به دریاچه ارومیه وارد می‌شود.

کد خبر : ۳۵۷۶۱۱