خبرگزاری کار ایران

معاون برنامه‌ریزی و امور عمرانی فرماندار میاندوآب

سیل به 3 هزار هکتار اراضی کشاورزی میاندوآب خسارت زد

معاون برنامه ریزی و امور عمرانی فرماندار میاندوآب گفت: طغیان سیمینه رود 12 روستای را در محاصره سیلاب و به 3 هزار هکتار اراضی کشاورزی این شهرستان خسارت زد.

«فرهاد جودی»در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در ارومیه، گفت: بر اثر بارش باران که از روز یکشنبه در میاندوآب آغاز شد، سبب افزایش آب زرینه رود(جغاتو) و سیمینه رود(تاتائو) و افزایش دبی آب رودخانه‌ها و طغیان آنها شده است که به دنبال آن، آب از دریچه‌های زراعی به اراضی کشاورزی و در برخی از روستاها به منازل مسکونی نفوذ کرده و موجب خسارت شده است.

وی با اشاره به اینکه جاری شدن سیل به سه هزار هکتار از اراضی کشاورزی خسارت وارد کرده است، افزود: این طغیان رودخانه 12 روستا از جمله روستاهای داش تپه، ملک آباد، کانیه سر، زنجیرآباد، گوگ تپه، حاجی حسن، خیرآباد، مرجان آباد، ده منصور، تلخاب، شیرین آب وللکلو را تحت تاثیر قرار داده است.

جودی با تاکید بر اینکه احداث سیل بند از تحت تاثیر قرار گرفتن بسیاری از روستاها جلوگیری کرده است، تصریح کرد: عامل اصلی تهدید شدن خانه‌های روستایی عدم رعایت اصول فنی و حریم کانال‌های آب بوده است.

معاون عمران و برنامه‌ریزی فرماندار میاندوآب همچنین با توصیه به شهروندان و روستائیان این شهرستان توصیه کرد و افزود: با توجه به بارش‌های اخیر و احتمال بارندگی در روزهای آینده و طغیان دوباره رودخانه‌های سیمینه رود و زرینه رود این شهرستان، از هرگونه توقف، اتراق و حتی ترددهای غیر ضروری جدا خود داری کرده و اصول ایمنی را رعایت کنند.

جودی گفت: اکنون نیز اعضای ستاد بحران و حوادث غیر مترقبه شهرستان میاندوآب به صورت آماده‌باش و در حال خدمت و یاری‌رسانی به روستائیان هستند.

کد خبر : ۳۵۷۷۶۲