خبرگزاری کار ایران

در ایام نوروز؛

کشف و ضبط بالغ بر 50 قلم انواع داروهای روان‌گردان و مخدر در مهاباد

کارشناس مسئول صنایع غذایی شبکه بهداشت و درمان مهاباد گفت: از ابتدای سال نو بیش از 50 قلم انواع داروهای روان‌گردان و مخدر در این شهرستان کشف و ضبط شده است.

«علی محمدزاده» در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در ارومیه، گفت: در پی طرح تشدید بازرسی از اماکن و فروشگاه‌های لوازم آرایشی و بهداشتی در ایام نوروز با حضور شبکه بهداشت و درمان، سازمان تعزیرات حکومتی و نظارت بر اماکن عمومی با تلاش این بازرسان بیش از 50 قلم انواع دارو و حدود 6000 هزار عدد انواع قرص‌های غیرمجاز و تاریخ گذشته در مهاباد با ارزش تقریبی 30 میلیون ریال کشف و ضبط شد و به زودی معدوم می‌شود.

وی اظهار کرد: این اقلام شامل داروهای مخدر، آمپول و قرص‌های کورتون، قرص‌های ترامادول، داروهای تقویت قوای جنسی و دیگر انواع داروها بوده است.

محمدزاده افزود: فرد متخلف در فروشگاه خود اقدام به عرضه داروی ترامادول، کلونازپام و داروهای روان‌گردان و تقویت قوای جنسی می‌کرد که توسط نیروی انتظامی دستگیر و به مراجع قضایی تحویل داده شد.

وی خاطرنشان کرد: این تعداد دارو در بسته‌های مربوط به لوازم آرایشی و بهداشتی جاسازی شده و توسط فروشنده  توزیع و به فروش می‌رسید.

وی اظهار کرد: مردم باید از داروخانه‌های دارای پروانه در سطح شهر نسبت به تهیه اقلام آرایشی و بهداشتی خود اقدام کنند تا مشکلی برای سلامت آنان ایجاد نشود.

کد خبر : ۳۵۷۷۶۳