خبرگزاری کار ایران

در گفت و گو با ایلنا مطرح شد:

شهرستان‌های آذربایجان‌غربی صاحب سند توسعه صنعتی می‌شوند

asdasd
کد خبر : ۳۵۸۱۳۹

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان آذربایجان‌غربی گفت: سند توسعه صنعتی، معدنی و تجاری هر شهرستان استان آذربایجان‌غربی تهیه می‌شود.

«جعفرصادق اسکندری» در گفت وگو با خبرنگار ایلنا در ارومیه، اظهار داشت: سال گذشته تعداد 86 طرح در حال اجرا به بهره‌برداری رسیده و دو هزار و 168 میلیارد ریال سرمایه به چرخه تولید و یک هزار و 257 نفر اشتغال وارد شده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان آذربایجان‌غربی تصریح کرد: سال 94 تعداد 72 واحد راکد پس از اجرای طرح پایش و فعال‌سازی با سرمایه یک هزار و 591 میلیارد ریال و دو هزار و 101 فرصت شغلی وارد فاز تولید و فعالیت شده‌اند.

وی از تهیه سند توسعه صنعتی، معدنی و تجاری هر شهرستان خبر داد و افزود: با توجه به سیاست استان در زمینه معطوف کردن فعالیت‌های بخش کشاورزی به حوزه صنعت، معدن و خدمات تجاری، سند توسعه صنعتی، معدنی و تجاری شهرستان‌ها در دو فاز مطالعاتی و تبیین اقدام کرده است.

اسکندری اظهار داشت: در فاز نخست ضمن بررسی اسناد بالادستی از جمله سیاست‌های اقتصاد مقاومتی، سند ملی توسعه استان و مطالعات آمایش سرزمین، به تدوین وضع موجود صنعت، معدن و تجارت، اهداف و راهبردها و برنامه‌های توسعه ای به همراه اولویت‌های سرمایه‌گذاری هر شهرستان پرداخته می‌شود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان آذربایجان‌غربی گفت: در فاز دوم نیز اسناد تدوین شده در جلسات تخصصی با حضور مسئولان سیاسی، اقتصادی و دانشگاهی شهرستان، با توجه به مزیتها و ظرفیت‌های سرمایه گذاری، مورد بحث و بررسی نهایی قرار گرفته و برای اجرا ابلاغ می‌شود.

وی اظهار داشت: در این رابطه فاز نخست کلیه شهرستان‌های استان به پایان رسیده و در فاز دوم سند توسعه صنعتی، معدنی و تجاری شهرستان‌های خوی، میاندوآب و بوکان تبیین شده است.

اسکندری از پیگیری تشکیل و راه‌اندازی 17 انجمن تخصصی در بخش صنعت و معدن خبر داد و گفت: این انجمن‌ها شامل نساجی و پوشاک، مبلمان و صنایع چوب، سلولزی و کاغذ، محصولات شیمیائی، محصولات از لاستیک و پلاستیک، کانی غیرفلزی و مصالح ساختمانی هستند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان آذربایجان‌غربی بیان کرد: در این رابطه انجمن تخصصی جامعه کنترل کیفیت با 70 عضو فعال شده و مجوز تاسیس انجمن تخصصی عایق‌های رطوبتی استان از وزارت متبوع اخذ و در شرف تاسیس است.

اسکندری افزود: تاسیس انجمن تخصصی صنایع همگن تولید کنندگان فرش دستباف استان و صنایع همگن آسانسور و پله برقی و فعالسازی انجمن‌های تخصصی صنایع همگن، طراحی و مهندسی و صنایع غذایی استان نیز در حال پیگیری است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان آذربایجان‌غربی گفت: به منظور توسعه سرمایه‌گذاری صنعتی، ضمن شناسایی و اولویت بندی 270 فرصت سرمایه گذاری در نسخه های انگلیسی، ترکی استانبولی و فرانسه، از 52 شرکت سرمایه گذار  معتبر از جمله بنیاد برکت، سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران ایمیدرو) و سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران (ایدرو) دعوت به عمل آمده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز