خبرگزاری کار ایران

تخریب پل تاریخی میرزا رسول میاندوآب تکذیب شد

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی خبر تخریب پل تاریخی میرزا رسول این شهرستان بر اثر طغیان و بالا آمدن آب رودخانه سیمینه‌رود را تکذیب کرد.

«جلیل جباری» در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در ارومیه، گفت: عملیات مرمت اضطراری و نجات بخش پل میرزارسول میاندوآب که در پائیز گذشته انجام گرفت، مانع از آسیب رسانی به آن شد.

وی افزود: با توجه به اینکه پل تاریخی میرزا رسول میاندوآب بر روی رودخانه سیمینه رود قرار دارد و احتمال طغیان رودخانه و پر آب شدن آن وجود داشت، لذا به منظور پیشگیری از آسیب دیدن احتمالی عملیلات مرمت اضطراری پل در دستور کار این اداره کل قرار گرفته و همچنان ادامه دارد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان آذربایجان غربی در همین زمینه افزود: عملیات حفاظت اضطراری در پائیز سال گذشته شروع شد که در آن دیوار سنگی به حجم تقریبی 100 متر مکعب و شفته ریزی به حجم تقریبی 500 متر مکعب در زیر پایه‌ها و بستر پل ایجاد شد.

جلیل جباری با تکذیب اخبار و شایعات مبنی بر تخریب پل میرزا رسول بر اثر بارش‌های اخیر، اظهار کرد: خوشبختانه با توجه به عملیات مرمت اضطراری که پارسال به انجام رسید، علی‌رغم پرآب شدن رودخانه هیچ‌گونه آسیبی به آن وارد نشده است.

پل میرزا رسول میاندوآب که برجای مانده از دوره صفویه و قاجاریه است،در تاریخ 29 تیر 1377 با شمارهٔ ثبت 2068 به‌عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.

کد خبر : ۳۵۸۱۴۱