خبرگزاری کار ایران

مدیر زراعت جهاد کشاورزی آذربایجان غربی

تاکنون بالغ بر 4 هزار تن کود بین زارعین آذربایجان غربی توزیع شده است

مدیر زراعت جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت: در سال زراعی جاری تاکنون حدود 4 هزار و 372 هزار تن کود مورد نیاز کشت پائیزه بین زارعین استان توزیع شده است.

«جمشید دارا» در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در ارومیه، افزود: به دلیل پراکندگی مناسب بارندگی ها در سال زراعی جاری، کشت به موقع مزارع، رعایت مسائل به زراعی از جمله تهیه بستر مناسب و کشت مکانیزه ، استفاده به موقع از کودهای پاییزه و بذور اصلاح شده ، مزارع گندم استان از سطح سبز و پوشش بسیار مناسبی برخوردارند.

وی اظهار کرد: در صورت ادامه روند بارندگی ها تا پایان سال زراعی جاری ، پیش بینی می کنیم در شرایط مطلوب بیش از621هزار تن محصول گندم از مزارع استان برداشت شود.

دارا افزود: سطح زیر کشت گندم پائیزه در استان در سال زراعی جاری ، 358 هزار هکتار بوده که از این میزان 270 هزار هکتار گندم دیم و 88 هزار هکتار گندم آبی می باشد که بیش از 95 درصد مزارع گندم آبی و 90 درصد مزارع گندم دیم در حال حاضر در مرحله پنجه کامل و مابقی در حال پنجه زنی هستند.

مدیر زراعت جهاد کشاورزی آذربایجان غربی با اشاره به پیش بینی مبارزه با آفت سن گندم در سطح نزدیک به 120 هزار هکتار از مزارع گندم و جو استانگفت: مبارزه با علفهای هرز پهن و کشیده برگتا کنون در سطح 408 هکتار از مزارع گندم و جو مناطق گرمسیری استان انجام شده و ریزش موردی سن های پیشتاز در شهرستانهای ارومیه، مهاباد و بوکان گزارش شده ، اما هنوز به دلیل سرد بودن هوا سطح مبارزه شیمیایی به نرم متعارف نرسیده است و مبارزه با آفت سن غلات آغاز نشده است.

کد خبر : ۳۵۸۴۲۶