خبرگزاری کار ایران

در اجرای طرح نظارت بهداشتی ویژه ایام تعطیلات نوروزی

بیش از 9 تن فرآورده خام دامی تاریخ گذشته در آذربایجان غربی از چرخه مصرف خارج شد

مدیرکل دامپزشکی استان آذربایجان غربی گفت: اجرای طرح تشدید نظارت بهداشتی ویژه ایام تعطیلات نوروزی در این استان برای نظارت بر مراکز عرضه انواع فرآورده‌های خام دامی از 80 درصد رشد نسبت به سال گذشته برخوردار بود.

«کامیار داهیم» امروز در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در ارومیه، افزود: به منظور کنترل بهداشتی انواع گوشت و فرآورده‌های خام دامی در مراکز عرضه و تولید، رستوران‌ها و غذاخوری‌های فعال در ایام تعطیلات نوروزی ( از تاریخ 94/12/25 لغایت 95/01/14 ) در سطح استان اکیپ‌های ستاد طرح تشدید کنترل و نظارت بهداشتی ویژه ایام نوروزی با بکارگیری 57 نفر دکتر دامپزشک، بازرسان بهداشتی و نیروهای فنی در قالب 17 اکیپ ثابت و 25 اکیپ سیار نظارت و بازرسی بهداشتی دامپزشکی را در ایام تعطیلات نوروزی بر عهده داشتند.

وی افزود: موفق به بازرسی 3270 مرکز عرضه انواع فرآورده‌های خام دامی ( گوشت قرمز، گوشت سفید، تخم مرغ، ماهی و ... )، تعداد 1132 رستوران و غذاخوری و تعداد 249 نوبت کشتارگاه و مراکز بسته‌بندی شدند.

داهیم گفت: در نتیجه این بازرسی‌ها مقدار 9 تن و 128 کیلوگرم انواع فرآورده خام دامی غیربهداشتی و غیرقابل مصرف توسط بازرسان بهداشتی دامپزشکی ضبط و از چرخه مصرف خارج شده است.

کد خبر : ۳۵۸۶۴۵