خبرگزاری کار ایران

رئیس اداره حفاظت محیط زیست سلماس

دو فروشنده متخلف کبک در سلماس دستگیری شدند

رئیس اداره حفاظت محیط زیست سلماس از دستگیری دو فروشنده متخلف کبک در این شهرستان، خبر داد

«مهران نظری» امروز در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در سلماس، اظهار داشت: به دنبال گزارشات مردمی مبنی بر خرید و فروش غیر مجاز کبک در میدان دواب شهرستان سلماس ماموران یگان حفاظت محیط ‌زیست به این منطقه اعزام و دو نفر متخلف را که اقدام به فروش غیر مجاز کبک نموده بودند دستگیرشدند.

نظری افزود: در بازرسی از خودرو متخلفین 7 قطعه کبک بهمراه 3 عدد قفس و 5رشته تور زنده گیری پرندگان کشف و مراتب در محل صورتجلسه و پرونده جهت رسیدگی به دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان سلماس ارجاع شد.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست سلماس افزود: پرنده کبک از پرندگان زیبا و مخصوص کوهستان بوده وبا شروع فروردین برخی از افراد محلی ساکن در مناطق روستایی کوهستان‌های اطراف اقدام به زنده گیری این پرنده می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: ماموران یگان حفاظت محیط زیست سلماس با متخلفانی که اقدام به زنده‌گیری می‌کنند به جدی برخورد کرده و با توان مضاعف وحساسیت خاصی پیگیری خواهند کرد و از مردم شریف سلماس درخواست کرد با توجه به فصل تخم‌گذاری و زاد و ولد حیات وحش در صورت مواجهه با هرگونه تخلف و خرید و فروش پرندگان وحشی مراتب را به اداره حفاظت محیط زیست سلماس اطلاع دهند.

کد خبر : ۳۵۸۷۸۱