خبرگزاری کار ایران

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان چالدران

سبزی‌ کوهی آلوده یک خانواده را روانه بیمارستان چالدران کرد

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان چالدران گفت: با توجه به شروع فصل گرما و رویش انواع گیاهان کوهی، مردم باید توصیه‌های بهداشتی را جدی بگیرند.

«حیدر عیوضلو» در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در چالدران با اشاره به مسمومیت یک خانواده از شهر آواجیق از توابع این شهرستان در پی مصرف سبزی‌های کوهی آلوده، اظهار کرد: روز گذشته یک خانواده ینچ نفری از شهر آواجیق به دلیل رعایت نکردن نکات بهداشتی در مصرف سبزی‌های کوهی دچار یک نوع بیماری آمیبی و مسمومیت شده بودند که به مرکز بهداشتی و درمانی آواجیق مراجعه، و چهار نفر از آن‌ها بعد از درمان مرخص، و یک نفر از آن‌ها به علت شدت مسمومیت از طریق همکاران فوریت پزشکی به بیمارستان شهید بهشتی چالدران اعزام شد که وی نیز بعد از کارهای درمانی ترخیص گردید.

وی افزود: از این رو به مردم عزیز توصیه می‌شود که در هنگام استفاده از این گیاهان دقت عمل بیشتری داشته باشند.

وی افزود: همیشه با شروع فصل گرما هشدارهای لازم در زمینه نحوه شست وشو و مصرف انواع سبزیجات و میوه‌ها به مردم ارایه می‌شود، ولی با این حال باز هم مواردی وجود دارد که به دلیل رعایت نکردن نکات بهداشتی خود و اطرافیان را دچار مشکل می‌کنند، به همین خاطر مرکز بهداشت شهرستان، هشدارهای بهداشتی خود را با تاکید بیشتر از طریق رسانه‌ها و نصب پوسترهای بهداشتی در سطح شهر به گوش مردم می‌رساند.

عیوضلو یادآور شد: قبل از مصرف محصولاتی که با خاک در تماس هستند حتما آن‌ها را به نحو صحیح ضدعفونی کنید که این ضدعفونی شامل چهار بخش مهم است که مصرف‌کنندگان باید توجه ویژه‌ای به آن داشته باشند. این چهار بخش حایز اهمیت شامل گل‌زدایی، انگل‌زدایی، گندزدایی و آبکشی می‌شود که در صورت رعایت هر چهار بخش، مردم با مصرف انواع گیاهان کوهی دچار مسمومیت و سایر بیماری‌ها نخواهند شد.

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان چالدراند با اشاره به شعار هفته سلامت سنوات گذشته که مربوط به «یک عمر سلامت با خود مراقبتی» بود، بیان کرد: با توجه به اینکه شعاری که برای هفته سلامت سنوات گذشته برگزیده شده بود با محوریت خودمراقبتی، انتظار می‌رود که هر فرد در جامعه مراقب سلامتی خود و اعضای خانواده خویش باشد تا با کمترین مشکلات و هزینه‌ها در زمینه انواع بیماری‌ها مواجه شود.

کد خبر : ۳۵۹۰۸۷